torsdag 13 maj 2010

God förmiddag

Tänkte skriva morgon men dagen är ju långt gången redan. Om en stund ska jag väcka min dotter som fortfarande sover. Och som gick och la sig tidigt igår. Hon följde inte med på tjejträffen så jag åkte hem vid midnatt och då sov hon. Hoppas jag, för jag kollade ju inte i hennes rum förstås! Nä jag har inte en tanke på att hon skulle ha gett sig ut. Dit har hon inte kommit ännu. I övrigt har morgonen varit lugn. Bortsett från att grannen använt sin kanttrimmer, du vet en sån som man kör med runt gräsmattans kanter. Det är bara det att jag och min granne bor i lägenhet, så hur det ser ut inne hos henne/honom det undrar jag. I två timmar höll grannen på. Och jag låg och drömde samma dröm om och om igen; att jag gick på toan, messade tjejerna och tackade för middagen igår och slog ihjäl grannen. Inget av det hände så jag gick upp, på toan, messade tjejerna men hann aldrig slå ihjäl grannen för kanttrimmen tystnade tvärt. Någon annan hann väl före.

I eftermiddag åker jag och dottern till min kära väns sommarstuga, Årsta havsbad. Grilla fläskkarré står på agendan. Det är typ också det enda som vi ska göra, jag och dottern i alla fall. Vad tänker du roa dig med idag?

7 kommentarer:

Gafflan sa...

Kantrimmer? Du snarkar väl inte Singelmamman?
Kram.

Veronica sa...

Låter hur najs som helst, hoppas ni får mys. *krama*

Du är säker på att det är en kanttrimmer just för trädgårdsbruk? *flinar* Kanske det är en väääldigt högljudd, annan apparat som liksom vibrerar? *fantasin flödar*

Inte bra att drömma om mord, men jag kan fullt ut förstå varför. Kom så åker vi till Åland istället! *haha*

Singelmamman sa...

Veronica: Tanken slog mig, om annan apparat alltså. Men så högt låter väl inte såna. Som jag tänker på alltså...
Ja! Låt oss sticka till Åland nu, dricka drinkar och äta choklad hos Fru Venus. Låter mycket bättre.

Singelmamman sa...

Gafflan: *snörper på munnen* Verkligen inte! Och absolut inte i vaket tillstånd. Hmpf.
Kramar tillbaka!

Fru Venus sa...

Jag kan tala om att "andra" apparater visst kan låta lite väl mycket...har jag hört...av andra alltså! Kom an bara, jag väntar :-) Vi ska ut till Stormskärs Majas värdshus på middag, våra vänner driver stället och vill bjuda på mat. Ha en bra dag! Kram

Realisten sa...

Det var jag som slog ihjäl grannen. :-)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jag hänger på i augusti.

Realisten: Tänk att jag visste att jag kunde lita på dig! TusenTack.