onsdag 19 maj 2010

Jaja någon gång måste det nog ske till slut

Solen kom när vi gick i land. Så däcket förblev otrampat. Promenerade med väskorna till Slussen, japp två stora väskor, jag har ju varit borta ett dygn för bövelen! Svettigt blev det. Och eftersom jag redan var svettig svidade jag om till träningskläder och drog iväg till träning. Jag kan säga som så att träningskläder på t-banan är ganska ok. Innan träning. Men efter träningen, när jag var så svettig att det uppstod en mindre älv bakom mig där jag gick, efter träningen var det inte lika hejsan hoppsan att ta t-banan hem för att duscha. Och gå hem orkade jag inte.

Nåväl och med förträngning av hemfärd så funkade det med. Nu har jag hängt tvätten, hämtat en kudde i förrådet, bäddat med rena lakan, missat middagen och konstaterat att ostbollarna inte alls var så goda som jag trodde att de skulle vara. Men nu är påsen i alla fall slängd. Och jag får sota för all champagne och ostbollar imorgon istället. Ingen idé att idag gråta över bollar som slunkit ner i mig. Men jag gör inte om det. Åh nej, nu kommer inga ostkrokar, ostbollar, chips eller annat liknande innanför min lägenhets alla väggar! Hoppas att det ska bli fint väder imorgon så jag kan ta en lång promenad till jobbet.

8 kommentarer:

Petra sa...

Jag blir så lycklig. Du skriver "ostkrokar". Precis så heter det.

(Fick helt plötsligt nåt slags flashback - har jag skrivit om detta tidigare? Jaja, tål att upprepas.)

Singelmamman sa...

Petra: Ja jag tror att både du och jag nämt det föut. :-)

Maj Korner sa...

7-8 grader och mulet, det blir bra promenadväder det. Så slipper du bli svettig.

Singelmamman sa...

Maj: Tusen tack för väderprognosen! ;-)

Realisten sa...

Hur gick det med den hostande herren? Hostar han än eller hostade han ihjäl sig?
Spänningen är olidlig.

Singelmamman sa...

Realisten: Jag är glad att du frågade. Han dog nog, för strax innan lungorna for ur kroppen tystnade han och sen var det tyst.

Lilla Blå sa...

Så där är det. Början och slut, slut och början i en evig cirkel. Imorgon promenerar du. I övermorgon dricker du champagne. Och inget fel i det. Vi är människor. Champagne- och promenadmänniskor. Varken mer eller mindre.
Puss stumpan! Jag håller på dig.

Singelmamman sa...

Lilla Blå: Det var det finaste jag läst på länge! Kram och puss tillbaka!