måndag 31 maj 2010

Tänkte bara tala om

Och fortsätta skryta. Vägde mig innan träningen i morse. De senaste två veckorna har jag gått ner ytterligare 1.4 kg. Och då har jag ätit ett ordentligt mål mat om dagen. Och ätit naturgodis. Och druckit en del vin. Men jag har faktiskt tänkt på vad jag stoppar i mig. Kolhydrater är fortfarande helt utanför min kost. Och inget jag egentligen saknar. Jo, en god smörgås till frukost saknar jag. Ikväll har jag ett möte och sen efterföljande middag som jag ser fram emot.

Fast först ett besök hos doktorn. Vet inte när jag var hos en läkare sist, tror att det var 2006 eller 2007 när jag hade lunginflammation senast.

16 kommentarer:

Gafflan sa...

Heja dig Singelmamman! Så himla bra:DD

Singelmamman sa...

Gafflan: Tack! Det var snällt.

Fru Venus sa...

Vad bra!! :-)) Måste kännas underbart! Du hittade den rätta vägen, jag är stolt över dig! (och skippar "min" potatissallad från menyn när du kommer) KRAM!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Tack så hemskt mycket! Det känns absolut helt underbart och det har gått lätt. Ja skippa gärna potatissalladen :-)Men grillad kött eller fisk äter jag gärna! För att inte tala om vin...
Kramar tillbaka.

Anonym sa...

Duktigt!

Singelmamman sa...

Frunatmaken: Tack!

Märta sa...

Heja dig! Fattar du hur otroligt duktig du är! Bra jobbat! :)

Singelmamman sa...

Märta: Tack. Eftersom det gått så himla lätt är det svårt att fatta att jag inte gjort det tidigare. Men jag håller med dig, jag känner mig jätteduktig!

Sandra sa...

Go singelmamman go!!! Inte dåligt! Hittade hit via fru venus som berömde dig så på sin blogg! Ska titta runt lite här nu!

Maj Korner sa...

Senast? Jag har aldrig haft det.

S sa...

Så himla bra, Grattis!
Man mår bra utan massor med kolisar, jag håller med. Men ändå kan det vara så svårt...

Madlar sa...

Nej nu attan...är less på fläsket, nu ska även jag köra rinnande så jag kommer igång. Vad drack du?

Petra sa...

Nu har jag en och en halv vecka kvar till Mallis - varför kan jag inte vara lika duktig som du?! Nu d....ar....:)

Singelmamman sa...

Sandra: Välkommen hit och tusen tack för dina ord. Hoppas du hittar något att läsa här.

Maj: Fast jag har haft lunginflammation tre gånger, utan att fatta det förrän jag gick till doktorn. Senast var jag sjuk i två veckor, 2006 tror jag.

Stina: Inte alls svårt. Bara lite bestämd...

Madlar: Itrims treveckorskur. Funkar lysande, på mig i alla fall.

Petra: Kör Itrims kvickstart och sen så är allt vad okynnes- mat är borta.

Mofsan sa...

Duktiga du, vad skönt det måste kännas. Beach 2010-du kommer glänsa samt slippa stå i vassen i år ;)

Singelmamman sa...

Mofsan: Ja att slippa stå i vassen i år är det jag mest ser fram emot. :-D