måndag 7 juni 2010

Minne som en guldfisk

Igår åt jag en kula av en jättegod chokladglass och en lika god vaniljglasskula. Det som däremot inte var kul att min mage reagerade på exakt samma sätt som med mjukglassen förra veckan. Med den skillnaden att jag satt på pendeltåget från V-haninge och ca 40 minuter hemifrån. Knip både i magen och av mig för att värdigt kunna ta mig hem. Det gick, men det var inte kul.

Något som var roligt var däremot hela dagen som sådan! Och lite speciellt kul och trevligt på kvällen när bästa S kom och hälsade på och sov över. Vi har gått gymnasiet ihop men blev kompisar på riktigt efter gymnasiet. Nu bor hon med familj i metropolen Hjärup, och dit är det långt. Men vi lyckades nog ta igen många förlorade timmar igår, med bubbel i glasen, hämtmat och prat. Det sista tror jag vi var världsbäst på framemot midnatt. Tack vännen för en bra avslutning på en underbar helg.

10 kommentarer:

Fru Venus sa...

Mys-pys kväll med andra ord :-) Nästa gång du äter glass, sitt färdigt på huset då!

Mollamaja sa...

Härligt med gamla vänner, inget vinner det ibland :-)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Japp, ska jag äta glass något inom den närmaste tiden blir det på dass!

Mollamaja: Eller hur!

M. sa...

Och sen är det ju så att man minns det som var bra. Varpå du kommer att glömma magtrubblet och minnas det trevliga.

På gott och ont.

Gött att kika in här igen, det var ett tag sen :) Jag har änna pausat, typ. Har varit liksom busy.

Singelmamman sa...

M: Välkommen tillbaka! Ja minnet är bra, när det håller koll på det goda i livet. Hoppas du har mer tid och mindre busy now!

Mitt i Fågelsången - byter snart namn sa...

Nu är det allvar med Tjejmilen!!!

http://alacs.blogg.se/2010/june/tjejmilen-pa-allvar-alltsa-1.html

Du hänger väl på?!

Singelmamman sa...

Mitt i: Hör av mig imorgon, när jag kollat!

Veronica sa...

Så där är det att vara mjölkallergiker och slarvig med maten. Gissa hur många ggr jag har bajsat på mig? *muttrar*

Ankan sa...

jag kan rekomendera Lactras, det finns på Apoteket men du får be om dom i kassan...ett under för laktosintolerant,,,I know,,du slipper knipig mage & dumma situationer =)
Lycka till

Singelmamman sa...

Veronica: Men jag är inte laktosintolerant. Eller? Konstigt är det.

Ankan: Ok, jag ska kolla. Men jag måste nog testa en gång till, om en vecka eller så. Fast, när jag tänker efter, jag äter ju mjölk till gröten... *förvirrad förvånad*