fredag 27 augusti 2010

Gårdagen

En härlig slö dag med bloggträff, shopping, träning slöande i soffan och sen en tur till Hammarby Sjöstad. Vi promenerade och hamnade så småningom med båtens hjälp, på Södermalm och den Lilla Sjöjungfrun. Jösses sicket ställe! Hade jag en sån kvarterskrog i närheten hade jag varit urfattig men väldigt mätt och belåten. Det ska sägas att priserna inte alls var ohemula. Tre förrätter för 99 kr och ett utsökt glas vin för 69. Jag och Fru Venus kunde kysst kocken/ägaren om det inte varit för att hans fru/ägare tillika jättetrevlig servitös var väldigt mycket närvarande.

Idag åker jag, storasyster och mamma med picknickturen till Mariehamn, (dagtur) och Fru Venus åker via Kapellskär. Vi åker alltså båda två till Mariehamn men med olika båtar. Synd. Mycket synd.

Kvällen går i glada vänninors sällskap. Lokal och kanske dans? Haha för det sista säger jag. Men tjejsnacket ser jag fram emot. Hur ser din dag ut?

9 kommentarer:

Gafflan sa...

Ni verkar ha haft hur trevligt som helst!!
Idag ska jag jobba och sen ska jag bara ta fredag :D

Petra sa...

Var mer exakt ligger Lilla Sjöjungfrun? Jag ska vara "reseledare" för åtta Månstadsbor som vill göra Stockholm en helg. Såsom tidigare stockholmsbo förväntas jag nämligen därmed att visa dem på alla skojsigheter man bara kan hinna på en helg. :)

Pinglan sa...

Vad trevligt ni verkar ha haft det! Hoppas fredagen blir lika underbar!!

Veronica sa...

Jo, jag undrar i mitt stilla sinne vad som händer den 9e?!? Jag känner mig aningens senil... Värmeslag?

Ni verkar ha haft det bra, jag och galenmannen skrattade gott åt ditt inlägg om brandmännen. *fniss*

Sus sa...

Hur min dag ser ut?
Soffläge.
Bok.
Nässpray.

Men jag ska försöka följa med Hjärtat till Systembolaget sedan. Något roligt vill jag ju göra.

Agneta sa...

Jag har kämpat hela dagen för att hålla mig vaken. Snart får jag lov att gå och lägga mig! Hurra!

Singelmamman sa...

Gafflan: Trevligt var bara förnamnet kan jag säga!

Petra: Precis där båten från Hammarby Sjöstad lägger till, på Södermalm. Vet tyvärr inte adressen. Men googla vet ja!

Melinda: Om!

Veronica: Vi ska umgås, bada, basta, dricka vin och sa jag umgås? Inte lätt att möblera med en brandman. Krama Galenmannen från mig.

Sus: Krya på dig! Men snart måste vi ses.

Stort och smått: Förmodar att du sover när jag skriver det här.

Veronica sa...

Aha 9e oktober?!?

Galenmannen kramar tillbaka!

Singelmamman sa...

Veronica: Jag berättar mer när du kommer hem. OM du kommer hem...
:-) Men du får nog mejl eller mess från Fru Venus också.