söndag 22 augusti 2010

Inte helt ok

Känner mig svullen och stinn! Kan bero på att jag inte ätit som jag helst vill. Men vem har då ätit åt mig? Nä ingen, naturligtvis. Men jag har struntat i min kropp. Jag tror att jag helt enkelt inte haft ork att hålla mig måttfull. Vad har jag då petat i mig som gör att jag just nu deppar lite? I torsdags lammspett med rotsaker i ugn, guaccamole och tzatsiki. Efter det, till espresson, marängtårta. På fredagen blev det pizza på kvällen och en halv påse chips. Igår lördag, inte så mycket mat, kräftfest ju, och så himla mycket mat är det inte på de små djuren. Men däremot blev det mycket vin... Idag, lite mer vin, oxfilé och potatisgratäng och... tjoho! Ännu mer marängtårta, med lite extra dajm på. Ikväll te med skorpor och ost, brie. Nu känns det som om min kjol håller på att spricka. Och jag kan konstatera att jag inte är nöjd med matvalet. Det har varit gott för stunden men det har faktiskt inte gett mig samma mättnadskänsla som min "vanliga" kost. Så kommande vecka blir det vanliga rutiner igen. Men oroa dig inte Fru Venus, vi ska äta och dricka gott och träna! Ta med dig dina träningskläder! :-)

Imorgon ska jag väga mig, har inte gjort det på fem veckor. Bra att starta hösten med lite koll.

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

TRÄNINGSKLÄDER!!?? *helvete, hur avbokar man färjresan* Men om vi inte äter då, utan bara dricker? *orolig som fan nu*

Singelmamman sa...

Fru Venus: Dricka måste vi, mycket. Det är viktigt. Vi håller oss till det. Oroa dig inte, det kommer bli såååå bra.

Suzan sa...

har hoppat in en hel del skit i min mun med denna helg...

Realisten sa...

Starta hösten? Starta hösten? Starta hösten? Menar du alltså att det är höst nu?
Jag ber om ursäkt för mina upprepande frågor, men jag känner att jag vill vara tydlig i dag. :)

Singelmamman sa...

Suzan: Men då tar vi nya tag idag! Kram och lycka till med paddlandet.

Realisten: Jag vet inte, kanske, jag är rädd för det. Inte helt hundra men det är klart kallare nu än för en månad sen. Och jag känner att du är jätte, jätte tydlig.

Fru Venus sa...

De e ju sommar! Jag simmar och solar dagarna i ända!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Men du bor ju på en solig ö!