måndag 2 augusti 2010

Jag säger som pensionärerna brukar säga; det ser ut att klarna upp

Nu vräker regnet ner. Har just ätit frukost och ska snart spöa tonåringarna i kortspel. Inser att det enda jag saknar i stugan är något onödigt gott. Vi ska åka och handla senare i em. För det står i semesterlagen att vid ihållande regn när du befinner dig i en liten sommarstuga får du missbruka godsaker. Tonåringarna verkar ha full koll på den lagen. Till dess kan jag låtsas att frukt är godis. Undrar vem jag lurar?

6 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Här kan man säga ; rätt som det regnar kommer det en skur. för uppehåll har vi inget här.

Fru Venus sa...

Pensionärerna! PENSIONÄRERNA?? Helt plötsligt blev jag pensionär...

Realisten sa...

Mig lurar du inte.

Selma sa...

Klart man ska ha gotta om det regnar.

Madlar sa...

Frukt är godis o morotsstavar o blomkålsknoppar i dipp av filmjölk är gott....inte.

Singelmamman sa...

Livsnjutaren: Enstaka skurar i hela landet. Men hos mig är det fortfarande skitigt...

Fru Venus: HAHaHA! Jag med. Och mina tonåringar är jätteimpade över att jag ständigt och jämt sa; nu klarnar det upp.

Realisten: Nä men det trodde jag inte heller.

Selma: Eller hur!

Madlar: Not! Inte. Njet!