måndag 16 augusti 2010

Kravlöst - inte här inte

Suckar så att löven fladdrar utanför balkongen. Yngsta tonåringen har feber. Shoppingfeber! Bara MÅSTE in till stan och shoppa. För pengar som inte finns. Och inte någon riktig koll på kontot heller. Så vi två ska nu gå till stora centrum lite längre bort från vårt pluttcentrum och besöka banken. Ny kod till internetbanken ska fixas, för vilken gång i ordningen vet jag inte. *muttrar*

Själv har jag tränat, det gick kanonbra och var underbart skönt. Nya maskiner är humörhöjande. Äldsta tonåringen kom just hem, och gömde sig på toan. Sen har jag blivit lovad en gymnasierapport. Fatta vad spänd jag är, och nyfiken!

Dammsugarpåsen exploderade nästan, och de nya... hm harkel, nä visst nä de är inte inköpta. Yngsta tonåringens ambition att dammsuga sitt rum får vänta lite. Vi får handla det också i stora centrum.

Nu tror jag att toabesöket är avklarat och jag ska få besked! Hörs sen!

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Min skrutta börjar också gymnasiet idag. Långt hemifrån. Jag vet inte om jag kommer klara detta...

Fru Venus sa...

Vi har en enkel regel här hemma, har jag/vi inte pengar att shoppa för så då shoppar vi inte! Vi stannar hemma och städar garderober, man hittar en massa kul som man (de) glömt att man hade :-) Hoppas det gått bra för äldsta tonåringen, hälsa! Och du, ingen narkos på tisdag el onsdag, jag måste känna (skrika) hur ont det gör så att de vet att de är på rätt med nålarna....

Singelmamman sa...

Nilla: Förstår precis hur du känner det! Jag klarar knappt av att de är varannan vecka hos sin pappa.

Fru Venus: Suck, det gäller inte här. Inte ens hos mig tyvärr. (oj ett rim, inte illa! :-) Men det ska bli ändring nu! Ok, håller alla tummar jag ser för att de hittar rätt på en gång! Lycka till. Kram