tisdag 24 augusti 2010

Nästan som sovmorgon

Äldsta kom hem en stund igår kväll vid 21 och hämtade lite grejjer att ta med till pappa. Äldsta ser ljuset i gymnasietunneln och tycker att det nog-kanske-inte alls är så himla pjåkig skola och klass. Så nu avvaktar vi lite till. Kvällen gick i lugnets tecken. Satt länge på balkongen och läste, råkade som sagt bli förförd störd av Fritidsresors reklam, och sen kom Johnny Depp! Herregud så svårt att kunna koncentrera sig på räkningar, tvätt eller städning. Nä det hann jag tyvärr inte med. Verkligen synd.

Jack Sparrow (Johnny Depp för dig som undrar) säger; "vi pirater har så dålig fantasi när det gäller namn. Jag seglade en gång med en man utan armar och med bara ett öga".
Pirat: "Vad kallade ni honom?"
Jack: "Larry"
Ha ha det är humor! :-)

9 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ha ha, jag vet inte om jag vågar tala om hur många gånger jag har sett filmerna tillsammans med tjejerna...underbar humor filmerna igen! Morgonkram!

Petra sa...

Jag måste erkänna en sak: Jag samlar på en del, bland annat filmer. Med Johnny Depp. Bara just därför...

Madlar sa...

Åhhh, Johnny Depp är såååå läcker. Älskar Tim Burtons filmer, där är Depp som allra, allra bäst men han funkar även som pirat ;)

Singelmamman sa...

Fru Venus: :-)

Petra: Samla på Johnny Depp låter som en bra syssla.

Madlar: Håller med dig.

Chrissan sa...

Måste nog ta och se om Pirates-filmerna igen. Snart! Fats först måste jag flytta och packa upp dom! :)

Tant Grön sa...

Johnny Depp är Guds (om han finns, är lite tveksam) gåva till kvinnor i alla åldrar. Johnny Depp ihop med en Tim Burtonfilm är en gåva till mänskligheten.

Singelmamman sa...

Chrissan: Och jag har dem inspelade så jag kan snabbspola fram till det väsentliga i handlingarna. När Johnny är med alltså.

Tant Grön: I den mån den där Gud finns håller jag med!

S sa...

Johnny Depp är även min favorit, har älskat honom sen "Gilbert Grape". Mycket bra. Mycket snygg. :)

Singelmamman sa...

Stina: Och den filmen har jag inte sett. Måste verkligen göra det. Mmmm snygg är bara förnamnet tycker jag.