onsdag 25 augusti 2010

Varken fågel eller fisk

Förslusten är lite lättare att bära nu. Vi lunchade på Kafferepet och Fru Venus gav mig ett jättefint nytt armband! Bilden är lite orange, (nähä!?) men armbandet är svart med gulddetaljer och en pärla. Så fint. Och passar mig perfekt. Fru Venus måste ha hört armbandet ropa på färjan.

Idag har vi lyssnat på regnet utanför. Och jag har visat prov på fantastiska värdinnetalanger. Som att fråga vad vi ska äta, Fru Venus kommer på receptet, och sen se till att någon annan Fru Venus lagade den. Jag vi fick kräftskjärtar i het chili/paprikasås till pasta. Och till det Tre Apor. Nu är det Midsomermurder och en underbar ost. Det är härligt att ha såna gäster!

10 kommentarer:

Realisten sa...

Men åh. Hon är ju bara för bäst den där Fru Venus. Ett armband. Jag blir lite rörd.
Jag tror att jag skulle kunna äta den där maten. Det är inte illa att lyckas laga något som en mathandikappad kan äta. Fast Tre Apor hade jag inte klarat.
Låter det på något sätt som jag väldigt gära hade velat vara där?
Ha det så fantastiskt bra och hälsa Fru Venus!

Singelmamman sa...

Realisten: Du med ditt mathandikapp och jag med mitt värdinnehandikapp behöver verkligen Fru Venus! Hon är fantastisk.
Ja, det låter så, att du gärna velat vara här och vi hade gärna sett dig här. Fru Venus hälsar tillbaka.

Realisten sa...

Jag är värdinnehandikappad också. Dubbelhandikappad.

Singelmamman sa...

Realisten: Auoch! Det är ju lite illa. Men det fixar sig säkert, vi kan köpa färdiglagat.

Tigris Predikantan sa...

Fru Venus verkar ha ett stort hjärta...! *ler*

Singelmamman sa...

Tigris: Ja det har du rätt i. verkligen! En fantastisk människa.

S sa...

Vad mysigt ni har det! :)
Tänk vad härligt det är med nätet ändå, man har chansen att lära känna så otroligt fina människor!

Suzan sa...

jättefint! o jättemys! :*

Agneta sa...

Hon är helt underbar, Fru Venus. Härligt att ni har det så bra!

Och mitt matförslag i förra inlägget (ja, jag är ju lite sen...) kan du ju kanske ha till någon annan gång.

Unknown sa...

Uppdatera mig! Tre Apor? Visst är nät och blogg fantastiskt. Man får ett nätverk som aldrig hade lyckats skapa annars. Ha de´ fortsatt mysigt!