söndag 15 augusti 2010

Värmeslag och hjärtattack

Ska lugna alla eventuellt oroliga, jag fick varken värmeslag eller hjärtattack under loppet igår. Tyvärr såg jag många som värmen tog kål på. Varav en med hjärtattack. Läskigt. Själv lyckades jag ta mig i mål utan mer problem än rejält illamående. Men de första fem kilometrarna gick lysande, och lätta. Sen gjorde jag nog misstaget att dricka för fort, för sen sa magen ifrån. Och det gick trööööögt. Men känslan av att orka i mål och idag känna mig pigg och stark är underbar. Och det bästa av allt, jag har inte någon träningsvärk.

Fast... nästa år funderar jag på att ändra lite i upplägget. Precis som igår tänker jag vila mig i form under hela dagen. Och så på kvällen... strunta i att springa! Gissa om jag kommer att känna mig stark då!

Uppdatering 12.29. Ser på DNs hemsida att två dog, den ena just den man jag såg vid Sofia kyrka. Fruktansvärt. Det här var nog det jobbigaste lopp jag någonsin sprungit, på grund av värmen men mest på grund av den extrema luftfuktigheten.

13 kommentarer:

Veronica sa...

Haha, grattis! Jag ska heja på dig som f-n nästa år. Tänk vad stark och pigg du kommer vara med all träning du hinner med till dess! För att inte tala om SCHNYGG!!!

KRAMAR

Chrissan sa...

Grattis till målgång!

Realisten sa...

Grattis!
Nästa år tror jag att du ska dricka lite mer champagne under loppet.

Cattas liv och tankar sa...

Duktiga du!! GRATTIS o bra jobbat!

Maj Korner sa...

Bra gjort!

Singelmamman sa...

Veronica: Tack! Och SCHNYGG tänker jag bli. Vilket århundrade som helst.

Chrissan: Tack.

Realisten: Tusen tack. Ja det var på tok för lite champagne under loppet. Och när jag kom hem var jag för trött för att orka dricka det. Jag är nog gammal, snart.

Catiiis: Tack snälla du!

Maj: Tack, tack. Det värmer.

Singel i storstan sa...

Jag var ju där! Vid Medis. Men jag såg inte dig... :-(

Ting sa...

Grattis! Grymt jobbat!

Agneta sa...

Duktig du var som orkade runt! Jag försökte jogga idag, men jag orkade knappt promenera... Otroligt jobbigt.
Kan iof bero på lite för mycket vin i går kväll...

Singelmamman sa...

Singel: Och vid Medis hade jag inte sett dig om du så stått mitt i gatan. Jag var fruktansvärt trött. Men tack för att du hejade.

Ting: Tackar!

Stort o smått: Jag har också provat att jogga med vin i kroppen. Funkar inte.

Fru Venus sa...

Fan vad du skrämde mig! När jag kom hem berättade J att två dött i loppet, och innan jag fått i gång burken och hittat dig hann jag bli helt gråhårig....men, GRATTIS!! Mailar dig "boken" imorgon, KRAM!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ont krut förgås inte så lätt! :-) Det var verkligen inte meningen att skrämma dig. Ser fram emot boken, mycket! Kram

Sus sa...

Hjärtat sprang också. Vi stod vid målet och väntade in dem. Då plötsligt satte de igång HLR på 26-åringen. Vi gick därifrån och bad en tyst bön.
Tyvärr hjälpte inte det.

Så fruktansvärt hemskt.

Bra jobbat av dig! Resorb kan rekommenderas nästa år!