tisdag 21 september 2010

Dialog som förgyller vardagen hemma hos Singelmamman

Singelmamman: Jag tänkte köra en maskin tvätt, vitt/grått/rött/blått (what ever) är det någon som vill ha något tvättat?
Två tonåringar: Nä!
Singelmamman (för säkerhet skull): Säkert, för jag kör maskinen nu! (här kan Singelmammans röst vara ett snäpp högre än tidigare)
Två tonåringar:
Singelmamman: Hallå! (här är rösten absolut myckt högre än vid första frågan)
Två tonåringar med väldigt förvirrade tonläge: Näe.
Singelmamman med mycket låg röst och lätt muttrande: Bra.

Singelmamman borstar tänderna många timmar senare och ser i tvättkorgen x antal plagg i just den aktuella färg som just tvättats färdigt i maskinen.
Singelmamman kollar var gränsen för dråp alternativt i nödvärn går...

14 kommentarer:

Nica sa...

Haha - åh, vad jag känner igen mig :)
Jag gissar att dom säger "Näe" istället för "Orka"

Kram

Fru Venus sa...

Så.Jävla.Bekant. Fast jag har en ny "regel", det som hamnat där samma dag tvättas inte på en vecka... ;-)

Gafflan sa...

DET ÄR INTE KONSTIGT ATT MAN BLIR GALEN?!

The Queen of fucking Everything sa...

Men eller hur?? Och varför, O varför, är en träningsoverall som inte är särskilt stor på en späd liten flickkropp DUBBELT som stor när den väl ligger i tvättkorgen eller hänger på en torkställning?

nillas liv på pinnen sa...

Ack ja...
De lär sig när de flyttar hemifrån, om det är någon tröst.

Singelmamman sa...

Nica: Va är vi fler med samma upplevelse? Vad är det för varelser vi har hemma? Kram

Fru Venus: Du är mitt föredöme! Kram

Gafflan: Mer galen!

The Queen: Måste vara något matematiskt, jag har aldrig begripit mig på matte.

Nilla: Om, en jättetröst. Jag kommer att skratta i smyg, väldigt mycket!

Rut-Knut-Tjut sa...

Haha, jag är inte där än med barnen men med mannen däremot ;)

Singelmamman sa...

Rut-Knut: Same same! Man, barn...

mary-ann sa...

ooohhhh va jag känner igen meg :)) mina brukar va till salu på blocket och ebay med jämna mellanrum :pp

Shamrock sa...

Samma här hemma.

Sandra sa...

Känner igen det där, men här är det inte tonåringar det är mannen...

Singelmamman sa...

Mary-ann: ebay sa du? Hm... det är väl ganska bra betalt va?

Shamrock: Syster, vi är visst många!

Sandra: Ojoj. Det är nog lite svårare ändå...

Malla sa...

Haha :D, låt dom tvätta själva :P

Singelmamman sa...

Malla: Japp, det är nyordning i Singelmammans lya!