söndag 19 september 2010

En skål för demokratin

Var på väg att tappat lite av viljan att skåla när ett främlingsfientligt parti har möjlighet att komma in i riksdagen. Känns rent ut sagt för djävligt. Men vi ska inte ropa hej eller gräva ner oss innan alla röster är räknade. Så jag korkar upp nu och bestämmer mig för att skåla för alla som jobbat under valrörelsen. Jag korkar upp en Dopff. Enkelt, men gott pratbubbel.

Jag och dottern har ätit baconlindade fetaostfyllda färsbiffar, sallad med tomater, avocado, gurka, olika salladssorter, fetaost och cashewnötter, guaccamole och lite klyftpotatis.

12 kommentarer:

Fru Venus sa...

Mums, tror du får laga mat men mannen sen ;-)

Unknown sa...

Champagneflaskan får nog stå oöppnad men jag skålar med Cassilero del Diablo. Skål för vadå...det vet jag inte ännu...rysarn fortsätter och det lär bli en sen kväll/natt.

Ting sa...

God mat!

Singelmamman sa...

Fru Venus: :-) Snarare dottern som är den som hittade på kvällens middag.

Anna: Jag velar, har inte öppnat ännu. Vi får se.

Ting: Om!

Malla sa...

Skål!

Rut-Knut-Tjut sa...

Man kan ju dricka för att dränka sorgerna också. Så känns det just nu med anledning till valet och SD.

Singelmamman sa...

Malla: Skål

Rut-knut: Ja, du har rätt. Men det är inte kul, jag är djupt besviken.

Anonym sa...

Vilken itrimdiet :-)

Singelmamman sa...

Anonym: ? Champagne menar du? Det är för själen.

Anonym sa...

Champagne? nej, nej. Jag tänkte mer på färsbiffarna och klyftpotatisen.

Singelmamman sa...

Anonym: Aha! Det var dottern som åt potatisen, färsbiffarna är ju helt fritt från kolhydrater så det är lugnt.

Anonym sa...

Här blev det en gravöl.