tisdag 14 september 2010

Nä jag är inte alls road

Sitter vid datorn och slösurfar jobbar och tonåringarna har lämnat mig med tvn på. Jag greppar fjärrkontrollen för jag vill inte se det program som de lämnat åt mig. Börja knappa på kontrollen, och tappar den, min egen kontroll alltså. JAG SER INTE ETT FÖRBANNADE DUGG PÅ TJOCK TVn! Mina glasögon jag mest har för syn skull, har jag i ett mycket svagt ögonblick lagt ute i köket.* Tänkte ju lägga mig tidigt ikväll, också. Ropar lite försynt på tonåringarna för att be dem byta kanal, och tala om vad jag har att välja på. Ingen respons. Känner mig som Robinson Cruse. Bortsett från att jag har en kopp te bredvid mig. Räddas av tonårsdottern som kommer ut och berätar att hon tog fel läxbok med sig hem idag, igen. Detta säger hon efter att hon suttit på sitt rum i dryga timmen och gjort. Tadam! Läxan. Jag frågade inte. Nu har jag mina glasögon på, men bara för syn skull. Synd att det inte är något jag vill se på tv.

*Jag ser inget med mina glasögon på när jag slösurfar jobbar på datorn.

7 kommentarer:

Veronica sa...

Mig har de gett två olika par, ett för jobb och ett för TV/bilkörning. Behöver jag säga att jag nästan aldrig använder något av paren? Trots ett antal tusenlappar som flög från plånboken till optikern... *muttrar*

Fast jag har faktiskt TV-ögonen på nu?!? *märkligt*

Fru Venus sa...

Hört talas om progressiva eller senilband ;-)

DDT sa...

Jag tror att tv-sändningarna har blivit sämre (precis som speglarna) för jag har samma problem. På min tjock-tv of course. (Vad annars?)

Mina dagar sa...

Färsfyllda paprikor det var JÄTTE många år sedan! MÅSTE göras igen!!
Kram

Singelmamman sa...

Veronica: Jag har också olika, på jobbet. Hemma förväntas jag klara mig med ett par.

Fru Venus: Jag har progressiva, de funkar dock inte på datorn. Senil... Hmpf.

Tjockisen: Du har helt rätt, som vanligt, det är jag övertygad om.

Mina dagar: Fick idén av Fru Venus. Och det var första gången jag gjorde det själv. Blev kanongott!

Realisten sa...

Jag läste det sista ordet i rubriken på engelska. Och jag har glasögon på mig.

Singelmamman sa...

Realisten: HaHAHaHAHa! Sa jag att jag började skratta? Men så kul! Ha ha. Nä det är jag inte.