lördag 11 september 2010

På söndag

Jag kommer inte i säng i tid, eller ens tidigt ikväll/natt. Och nu kommer jag ihåg att jag borde hänga tvätten. Jag råkar titta på TV-reklam. Men herrejösses. Clearblue! Och underkläder som formar min kropp. Jag vet alltså snart exakt på sekunden när jag gökade senast och blev gravid, och kan med med kropps-formar-underkläderna dölja det. Likaså kan jag dölja valkar, celluiter, fickpluntan, morakniven eller vad det nu är jag vill dölja. Det är ju fantastiskt. Varför har inte jag såna underkläder? Mina har något sladdrigt högst upp, under armhålan, jag tror att det är resåret, men ofta får jag knipa med armarna för att inte tappa trosorna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja kroppen tar konstiga sätt att forma sig:-)

Singelmamman sa...

Anonym: Verkligen, kanske det kontrollfunktionen kan rätta till.

Veronica sa...

De där jäkla kroppsformarunderkläderna sitter ju på modeller som inte har en valk ens om man fantiserar vilt. Jävla skitreklam. Kan de sätta dem på en vanlig kvinna och visa att de funkar då med?!? *surar*

Singelmamman sa...

Veronica: Håller helt med dig! *surar ihop*

Fru Venus sa...

Surar med er smarta kvinnor (snart förstår ni varför...)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Nu blev jag nyfiken.