måndag 13 september 2010

Saker att fundera på som gör det omöjligt att somna

  • Jag åt soppa till middag; varför har jag då smulor i bh:n?
  • Tonårsdottern är absolut minst i vår familj, i omfång, varför behöver hon då två av de största badlakan vi har när hon har duschat?
  • Att ligga i sängen och sova, läsa, gosa, blogga och en massa andra saker, är jättehärligt, varför är det inte då lockande att gå och lägga sig?
  • Jag har en ananasplanta, men den har ingen ananas?
  • Varför växer blommor rakt ut från bergsklippor, men dör så fort de kommer hem till mig?
  • Jag är bortrest en vecka, och det är dammigare i lägenheten än om jag stannat hemma?
  • Varför ställer jag inte de lästa böckerna i den del av bokhyllan där de lästa böckerna ska stå, så att jag slipper ta med mig en redan läst bok på t-banan?
  • Varför skriver jag listor på saker som jag grubblar på när allt jag vill är att förtränga dem, både listorna och sakerna?

13 kommentarer:

Fru Venus sa...

Nog funderar du verkligen på knäppa saker ibland :-D Tror du missförstod mitt funderande ;-) Nattikram

Singelmamman sa...

Fru Venus: Nä, jag har kommenterat igen... Jag menar bara att vara rädd för att misslyckas och därför inte vågar göra det man vill, det är mer ett misslyckande tycker jag. Sov gott. Kram

Anna sa...

Haha, du är rolig, du.

Råd och fön ab sa...

Det var mycket på en gång.
Smulorna kan du blåsa bort med en hårfön. Det är mitt tips.

Realisten sa...

Varför är du så rolig?

Jos sa...

känner igen mig i dina tankar. vilket är lite skrämmande. men kul. sov så gott!

Veronica sa...

Hehe... djupa tankar. Underbart. Varför sova, när man kan ligga vaken och grubbla och sedan vara aptrött dagen efter?!?

Petra sa...

En okvalificerad gissning på den första kanske kan var krutonger? ;)

Singelmamman sa...

Anna: Det var snällt sagt. Jag ska visa dina kloka ord för mina tonåringar.

Råd: Det kan jag, men jag vill veta varför!

Realisten: Är jag? Tonåringarna har alltid lätt för att hålla sig för skratt...

Jos: Du och jag, känner mig klok.

Veronica: Aptrött är oerhört trendigt!

Petra: Ja den var okvalificerad, jag åt inga krutonger. :-)

Maj Korner sa...

På A svarar jag: Fråga hellre varför hon behöver två!

På B svarar jag: För att bringa ordning i en del av hjärnan iafl

På C svarar jag: Jag vet inte.

Snokis sa...

Punkt ett är lika konstigt som när jag hade Realistens hår i trosorna.

Elin Damberg sa...

Hahahahahaha!!! Känner igen det mesta, särskilt det där om mystiska smulor i BH:n och den gigantiska motviljan att gå och lägga sig, hur slut man än är. Några blommor har jag inte, särskilt inte ananans. Är inte det lite åttiotal, förresten?

Jag hade tamigfan glömt att du var så här strålande rolig!! Måste läsa vidare.

Singelmamman sa...

Maj: Precis så tror jag också.

Snokis: Om det händer här blir jag ännu mer förvånad.

Elin: 80-tals failblomman utan ananas åker ut i helgen!
Läs vidare du och tack!