fredag 17 september 2010

Slut i rutan och i hjärnan

Tonårsdottern fick bestämma ikväll, i alla fall fram till deckarna börjar. Så nu sjungs det i rutan. Inte alltid så himla bra, tycker jag, men vi får väl se vilka som går vidare. Jag pratar alltså om Idol. Tonårsdottern vill inte alltid, mer sällan faktiskt, att jag kollar på tv med henne. Men just Idol vill hon att jag ser med henne. Och jag sitter här i soffan, men jag erkänner, här och nu, jag hör inte allt som sjungs.

En kort, runt-kvarteret-promenad blev det efter all köttfärs och guaccamole. Nu blir det snart en skål med mitt favvogodis, NeverStop. Kylskåpskalla.

Ikväll blir det nog tidigt i säng, har varit så trött hela veckan.

Uppdatering 21.09 Det blev kanal 9 och kommisarie Morse.

7 kommentarer:

Agneta sa...

Mysigt att dottern vill att du sitter med och tittar.

Och gå och lägg dig tidigt ikväll! Du har igen det! (Bara för att jag lyckats komma i säng tidigt två kvällar den här veckan)

Malla sa...

Jag har sett Idol med sonen. Hörde inte heller så mkt egentligen.
Dricker ett glas vin och känner lugnet.
Ha en fin (tidig) kväll!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Ja det är mysigt. Sen vad skriver du sen? Ser så himla dåligt just nu.

Singelmamman sa...

Malla: Håller med dig, känner lugnet och dricker lite vin. Tidig? Ska kolla vad det betyder. Men hoppas det går att äta. Ha en fin kväll.

Realisten sa...

Men herregud så goda NeverStop är! Du blir inte förvånad att jag tycker det, va?
Fasy jag gillar polkagris också. :)

Sus sa...

Bentolåda blev det här.
Från Svenska sushiköket i Kransen.
Och jag glömde köpa gorre.
Det var väl bra?

Singelmamman sa...

Realisten: Jag hade blivit förvånad om du inte gillat NeverStop.

Sus: Mmm, Bentolåda, det var länge sen. Imorgon ska jag låta bli godiset.