torsdag 9 september 2010

Utan ett öre på fickan

Föreläsningarna stod som spön i backen och Singelmamman sög i sig informationen som en svamp. Champagnen och vinet som serverades både före, under och efter föreläsningarna gick samma öde till mötes. Sen tog Fru Fortuna hand om kvällen och eventuellt kan Singelmamman ha förvandlat leksakspengarna hon fick till en fin vinst. Singelmamman lämnade spelbordet på lite drygt 900 kr = fiktiva pengar, i vinst. Vad som stod på spel framgick inte vid denna bloggs presläggning.


6 kommentarer:

Fru Venus sa...

Nu vännen får du inte ha bakus smällus imorgon, viktiga grejer väntar!! Tänker på dig, KRAMKRAM!

Realisten sa...

Äntligen vin!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ingen risk!

Realisten: Ja, ÄNTLIGEN. Men jag kommer och sover på din altan ändå.

Realisten sa...

Välkommen! Fast du skulle kunna få sova inomhus också. :)

nillas liv på pinnen sa...

Jag kan se dig framför mig för jag vet hur det ser ut i Las Vegas. Har sett det på TV. Och så vet jag ju hur du ser ut också. Som en Bondbrud i Las Vegas.
Nu ska jag gå och sova.

Singelmamman sa...

Realisten: Fresta mig inte. Rätt vad det är så står jag där hos dig. Eller ligger, då får i alla fall jag ligga.

Nilla: Nä men snälla vän! Nu rodnar jag. Och lägger mig också.