söndag 3 oktober 2010

Bekännelse

Nä jag kan inte ljuga för dig längre. Fast du kanske redan har förstått att förra inläggets tillgjorda ton inte innehöll många sanningar. För det första, jag satt ensam uppe. Yngsta tonåringen kommer upp först nu. Äldsta ligger kvar. Jag har mer än bomull i huvudet. Värken från igår är tillbaka och idag har den och jag sällskap av en ond hals. Och nästäppa i höger näsborre. Borre förresten, heter det verkligen så? Ollonborre och näsborre? Skumt. Känner inte alls för att städa, men vi måste jag och tonåringarna. Veckan som kommer är jag ju inte hemma en kväll, och på fredag får jag fint storfrämmande. Vill verkligen inte riskera att de utvecklar obotlig dammallergi.
Glädjeämnet är att tonårsdottern är fullt och fast besluten att hon ska baka scones till oss nu till frukost. Det säger jag inte nej till. Tror till och med att det kan bota eventuell förkylning som är på väg.

11 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Jag är inte finfrämmande och det är ingen risk att jag utvecklar dammallergi. Jag önskar jag vågade visa dig hur det ser ut här hemma just nu. Oj oj oj. Hoppas sambon städar när jag är borta nästa helg! För mig räcker det med en smal gång, jag kan sätta den ena foten framför den andra, från ytterdörren till toa och till madrassen(?) jag ska sova på. Ta hand om dig nu och vila bort huvudvärken. KRAM

The Queen of fucking Everything sa...

Scones KAN göra underverk faktiskt?

Fru Venus sa...

BLI FÖR FAN INTE SJUK DU OCKSÅ!! Inte till nästa helg....*snyft*

Singelmamman sa...

Knasterfaster: En gång till den säng du ska sova i ska jag fixa, eller rättare sagt sonen/dottern beroende på vilket rum du väljer. Jag ska vilstäda(?) bort huvudvärken. Kram!

The Queen: Jo jag känner att det hjälper redan. Efter första tuggan.

Singelmamman sa...

Fru Venus: Är du galen?! Sjuk till nästa helg? Finns inte på kartan. Oroa dig inte. Jag bäddar ner mig och stannar hemma från jobbet i så fall.

Shamrock sa...

Inte bli sjuk nu.

Singelmamman sa...

Shamrock: Inte en chans. Över min döda kropp. Hm, det funkar inte, va?

Agneta sa...

Scones är himla gott, det har jag också avnjutit. Och städa, är fruktansvärt jätteintekul. Men det blir onekligen väldigt bra efteråt. Man kan få belöna sig med ett glas vin.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Jag håller med dig i allt! Men den lilla skvätt vin jag hade drack jag upp igår. Får belöna mig med... äh får fundera.

Veronica sa...

Jag är täppt i vänster borre. Och kan lägga till skrällhosta och slem. Vi är som gjorda för varandra. *asg*

Visst är jag myyyyyyyyyyyyysig? *haha*

Och som vanligt har jag vin hemma. Bara så du vet.

Singelmamman sa...

Veronica: Men jag dricker ju upp det vin jag köper. Det är skillnaden mellan oss. :-) Och ja du är mysig! Kram