lördag 2 oktober 2010

Huvudvärk utan slut

Morgonens träning ökade på huvudvärken. Slöade lite när jag kom hem och åt frukost. Ja jag vet det var lite sent, men jag drack mycket vatten före, under och efter träningen. Iväg till Hagaparken. Underbart väder! Och lagom mycket folk, innan Topploppet. Ska loppet bli ett återkommande evenemang får arrangörerna låta alla joggare starta i intervaller. Det blev mycket trångt, mycket snabbt. Men inga sura miner. Bara min huvudvärk som eskalerade! Tips om du ska ut och springa, gör inte det med huvudvärk. Jag har ännu inte kollat tiden, men med min joggingfart tog nog de fem km minst 40 minuter. Men det är ok. Själva banan var jättetrevlig, kändes inte ett dugg jobbig. Lite småbackar här och där. Och i dagens väder var det väldigt behagligt.

Och jag hade rätt! Suzan ville bara åt mina bröst. Så nu tänker jag tävla för att vinna det här.

"Jag ÄLSKAR mina tuttar, därför vill jag ta hand om dom på bästa möjliga sätt och ha en bra sportbh under träningspasset. Just nu kan man vinna en sportbh från Swegmark hos Suzan på Ett dussin pannor."
Och mina bröst? Jo de kommer här.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Träna inte med huvudvärk... ja ingen värk alls. Inte ens tandvärk. Möjligtvis träningsvärk ;-) Tänk på morgondagen så du helgar den, kan träna ....

Singelmamman sa...

Anonym: Nä inte en gång till. Det var det inte värt.

Knasterfaster sa...

Oj, oj, oj. Har varit in på Suzans blogg och tittat. Hon får många bröstbilder nu hon! :)

Singelmamman sa...

Knasterfaster: :-) visst får hon!

Suzan sa...

Himla bra kämpat trots huvudvärk!
O du sprang inte alls på 40 utan 34:13 -pusseluss o tack för att du kom! =)

Singelmamman sa...

Suzan: Nä men det var en bra tid under de förhållandena. Toppen. Klart jag kommer när du har massa roligt på gång, det vet du. Pusspuss och kram!

Realisten sa...

Så duktig du är, både träning o lopp! Vill du ta över min Vasaloppsplats?

Anonym sa...

Det är klart hon gör. Mé så´n träning är ju bara Vasaloppet en träningsrunda inför Stockholm, London, NY mfl maraton lopp. För att inte nämna Vansbrosimmet, Vätternrundan .... Nu gäller det bara att hitta sponsorer *L*

Trollet sa...

Toppentid och schyssta lökar, inte illa alls.

Singelmamman sa...

Realisten: Nä jag har ju bangat vårt avtal. Tyvärr, men jag tror kanske, kanske att jag kan ändra mig.

Anonym: Hold your horses man! Simning går fetbort. Och simning i fruset vatten, Vansbrosimmet, går ännu mer bort. Stockholmsloppet, jo det kan jag tro på. Och cykling. Nä, inte det heller.

Trollet: Tack tack! :-)

Fru Venus sa...

Alltså, sprang du med brösten eller vadan detta patthallå!?

Singelmamman sa...

Fru Venus: hahaha :-D
Det är en tävling. För en ny sportBH. Något jag verkligen behöver.

Kicki & Jörgen sa...

Bra sportbh:ar är väldigt underskattade....... Jag skulle behöva ha en tillvardags eftersom jag har problem med bröstkorg/bröstrygg.... Snygga boobs btw ;-)

Singelmamman sa...

Stina: Hihi Tack. Jag behöver absolut sportBH. Och har alldeles för få, och fel storlekar.