måndag 1 november 2010

Att ge goda råd är inte ett dugg dyrt eller svårt

Om du är som jag och inte har många korvören kvar, trots att det sägs att lönen (om du har jobb alltså) tydligen kommit för inte så länge sen, då ska du fortsätta läsa för jag ska ge dig några riktigt goda råd. Det finns roliga saker som är helt gratis. Rensa avloppen i badrummet. Tar du både badkarsavloppet och handfatet får du dubbel glädje. Annars kan du som jag glädja dig åt att det bubblar, hela tiden.

Klipp dig själv med den närmaste saxen du hittar, kanske råkar det vara nagelsaxen, det gör inget, det blir mer storstadschic så.

Färga lite kläder, typ, tvätta alla vita tröjor med lite röda strumpor. Wow, helt nya färger liksom.

Släng och rensa ut. Den unkna lukten i kylskåpet försvinner i takt med möglig, gammal frukt/grönsak.

4 kommentarer:

Realisten sa...

Hahaha! Du är underbar!

Singelmamman sa...

Realisten: Oj! TAck!

Fru Venus sa...

Tur att jag lämnade 16 € på kontot när jag betalade räkningarna igår...

Petra sa...

Släng och rensa - det är min melodi! Eller varför inte lotta ut på bloggen? :)