onsdag 10 november 2010

Jag vill inte vara duktig längre

Dagen har inte varit den bästa. Och läser jag runt bland lite bloggar verkar det här vara måndagen  onsdagen alla gudar glömt. Imorgon blir absolut bättre, jag har en lunchdejt!
Jag vill inte fortsätta försöka fixa allt själv här hemma. Som de hyllor vi satte upp i äldstas rum. De ville inte sitta kvar. Vi tog bort dem, och skulle skruva ur skruvarna, då rasar skruvar och plugg formlig rakt in i väggen. Det visar sig att det bara är smala gipsskivor uppspikade och ett rejält mellanrum mellan äldstas rum och toaletten. Så ingenting kommer att funka att skruva upp just där. Vad jag vet. Eller alla lysrör = än så länge bara två men vänta bara, alla lysrör som gått och så visar det sig att det är en hel djävla vetenskap att köpa nya. Antingen finns det bara för långa, eller för korta, eller så, ELLER! så är det kanske inte ens lysrören som gått. Det kan vara gnisttändarna eller vad det heter. Och efter att jag rensat avloppen i badrummet, utan plasthandskar, varit in i varenda liten rörstump och grävt efter dotterns hår, så luktar det död skunk från avloppet. Ja men visst självklart. Och köket, där luckorna nu vill släppa från sina gångjärn... Nä jag har fått nog, jag fotar som bäst och så vill jag ha hit Arga snickaren. Får se vem som verkligen är argast av oss två. Men i övrigt håller jag faktiskt helt med Ketchupmamman.

8 kommentarer:

Suzan sa...

imorgon är det en ny dag! *kram*

Singelmamman sa...

Suzan: Bästa vän! Imorgon är absolut en bättre och ny dag! Kram

Malla sa...

Ja, den här dagen kan ju ta slut och det är den snart också :)
Låter som ett jädra projekt med allt där hemma, hoppas arga snickaren kommer.

Kicki & Jörgen sa...

Aj då, låter jobbigt allt det där, men det är tur det är tosdag snart, om 8 min för att vara exakt.
Ha en underbar dag imorgon!

Singelmamman sa...

Malla: Japp nu är dagen slut och en ny har börjat. :-)

Stina: Jag lovar att det blir en bättre dag idag!

Maj Korner sa...

Jodå, Mollyskruv kommer funka. Den har liksom en utfällbar grej som sitter på andra sidan om gipsskivan.

Singelmamman sa...

Maj: Tusen tack! Mollyskruv ska köpas idag!

Chrissan sa...

Kram till dig.
Hoppas din torsdag var bättre än din onsdag.
Så var det iaf för mig.:)