fredag 12 november 2010

Men hejda sig lite va!

Det sägs ju att tiden går fort när man har roligt. Och jag och tonåringarna har haft kul ihop. Men veckan behöver inte gå så fort. Yngsta vill gå med en kompis och kolla lokal i en skola här i närheten som nu fungerar som ett fik där det enligt yngsta kommer att finnas "massor av barn och ungdomar". För det har en kvinna i centrum sagt, en kvinna som enligt yngsta pratade om att tro på Gud, och annat som yngsta inte kom ihåg. Själv känner jag varningsklockor som ringer och ordet sekt far i mitt huvud. Vill inte alls att yngsta ska gå dit med sin kompis. Hur skulle du gjort?

10 kommentarer:

Sus sa...

Jag hade följt med.
De fanns ett sånt fik i Ockelbo ett tag. Det handlade endast om hjärntvätt.
Följ med.

Unknown sa...

Säger detsamma. Följ med och kolla väl upp vad det handlar om.
Ha en bra dag.

Fru Venus sa...

Följ med eller lås in! Yngsta alltså, inte dig själv!

Livsnjutaren sa...

Nu närmar sig jobbhelgen i Stockholm, (nästa helg). Jag mailar dig.

Anonym sa...

Häng på själv, det hade nog jag gjort!

Tant Grön sa...

Följ med själv eller muta ungen att hålla sig borta från sådana dumheter.

Chrissan sa...

Följ med.
Eller ta reda på info om det först.

Singelmamman sa...

Sus: Jag undrar om de flyttar på sig om de inte får några nya anhängare.

Anna: Ha en bra dag du med! Följa med säger du..

Fru Venus: :-) Lås in är bra, kanske ändå oss båda.

Livsnjutaren: Mejla på du! Kantarellerna är toppengoda.

Kaiza62: Jo det känner jag med, men jag är inte hemma vid den tiden.

Tant Grön: Jag kör nog på övertalning, låta bli att gå.

Singelmamman sa...

Chrissan: Du och alla andra har helt rätt, jag borde följa med, men det börjar vid en tid då jag inte är hemma. Eller så får jag väl vara hemma. Ska kolla med tonåringens far.

Elin Damberg sa...

Hahaha. Gå du dit och lev lite rövare.