söndag 7 november 2010

Mössa

Tog klokt nog på mig mössa när jag gick på promenad. Känner ändå av lite öronont. Onödigt kan jag tycka. Hade tänkt fira en ett-åring i kväll, men det får vara. En tvätta-allt-i-tvättkorgen-dag får det bli. Är oerhört nöjd med helgen. Både umgänge med vänner och ledig, egentid har jag fått. Och städat. Herregud det är säkert så att jag är sjuk. På riktigt. Jag har till och med frångått mina slarviga matvanor. Så om någon timme ska jag ta fram kycklingen som just nu marinerar sig i kylskåpet, grilla den i ugnen och göra en svamp- och ädelost omelett till. Lägger jag fram kläder att ha på mig till imorgon också, då är det nog lika bra att sjukanmäla mig.

14 kommentarer:

Sandra sa...

Bra jobbat! Låter som du haft en ritkigt bra helg, du har ju fått en massa bra saker gjorda. men som sagt man kan ju tro att man är sjuk för det är ju långt i från normalt när man har så fantastiskt effektiva dagar!

Knasterfaster sa...

Njut bara av "flödet" du har just nu. Oroa dig inte för morgondagen.

Knasterfaster sa...

Njut bara av "flödet" du har just nu. Oroa dig inte för morgondagen.

Knasterfaster sa...

Njut bara av "flödet" du har just nu. Oroa dig inte för morgondagen.

Singelmamman sa...

Sandra: Eller hur, de effektiva dagarna, eller rättare sagt minuterna brukar vara lätträknade.

Knasterfaster: Jag njuter och oroar mig inte.

Knasterfaster: Jag trodde vi var överens om att jag förstår vad du säger.

Knasterfaster: Japp, nu har jag fattat. :-D

Knasterfaster sa...

Vad hände?! Det är nog något fel på min dator. Jag har en knapp så låser sig ibland. Ursäkta.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Men jag tycker det blev humor av det hela. Mig gör det absolut ingenting!

Maj Korner sa...

Det där humöret skulle jag också ha velat varit på i helgen. Att få sådär mycket gjort är beundransvärt.

Singelmamman sa...

Maj: Men det sker ju bara vart hundrade år ungefär. Så det gäller att hänga på.

Fru Venus sa...

Ha ha ha, var det så där som du och Knaster pratade i fredags också? ;-D

Sus sa...

Jag somnade två timmar på soffan efter vår promenad. För jag ville det. Nu var jag tvungen att sätta mig upp för kroppen ville sova vidare.

Och 7,3 km blev det! (Kanske 6.3 för dig då..?)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ja, presis.

Sus: Härligt! Själv har jag flängt runt här hemma och fixat, tyvärr irriterar mig det onda örat och känner mig lite hängig. Säkert helt frisk till imorgon.

nillas liv på pinnen sa...

Jag har också haft en riktigt bra helg. Först er i fredags och sen syrran igår. Idag har jag haft en lång lång pratstund, hela eftermiddagen nästan, med min yngsta.
Tillsammans ger alltihopa en varm skön känsla i magen.

Singelmamman sa...

Nilla: En helg att njuta av länge. :-)