onsdag 10 november 2010

Mutor, belöning och blogglistan som försvann

Igår chokladtoppar, se inlägget under detta, idag.. nada inte en djäkla muta så långt ögat når. Och jag tycker ju inte ens om chokladtoppar. Det är bara ett yttepyttelitet chokladskal, en fåning kexbotten och vispad äggvita. Ja men hallå! Det är inte godis eller ens värt att öppna munnen för, om du frågar mig. Punkt. I övrigt kan jag meddela att dagen helt och hållet har gått i tecknet; kan allt strula så ska det strula. Och det med besked. Så nu sitter jag här och undrar vad sjutton jag lyckats åstadkomma i jobbväg idag. Och det är inte mycket. Om vi pratar i tillfredsställelsekänsla. Den där känslan som infinner sig och som känns som bomull kring hjärtat och små lyckoskutt i huvudet. Mitt huvud känns bara som ett garnnystan som ett gäng kattungar lekt med. Det kommer aldrig att gå att reda ut.
Dessutom syns inte längre en enda av de bloggar jag följer, listan är tom, empty, försvunnen! Jag känner mig sloken, snopen och sårad. Vart har alla tagit vägen?

Uppdatering 20.32: Listan är tillbaka.

9 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag ser din blogglista!
Red ut ditt garnnystan (hahaha) så kommer nog du också se den.

Gafflan sa...

Blogglistan syns jättebra :D
Nystan är skitjobbiga att reda ut, håller på att dra i en tråd själv...just nu är det arton knutar att knyta upp. *Suck*
Kraaam

Singelmamman sa...

Nilla och Gafflan: Jag ska reda i nystanet, men det är min hjärna vi pratar om... och för att förtydliga; det är alltså inte min blogglista här publikt, utan den med alla som jag följer, som jag ser när jag loggat in. (om det nu blev mer tydligt)

Maj Korner sa...

Intressant, kan man ha en hemlig lista oxå. Det måste jag kolla på.

Singelmamman sa...

Maj: Det har du också, om du lagt till dig som följare på andras bloggar. Det är den listan jag försöker prata om.

Suzan sa...

kolla instrumentpanelen?

Petra sa...

Tur att morgondagen säkert blir bättre. :-)

Elin Damberg sa...

Imorgon, baby. Då ska allt

- allt allt allt -

gå som på räls! Japp!

Singelmamman sa...

Suzan: Ja, och den fanns inte mitt på dagen, men nu.

Petra: Ja i alla fall runt lunch!

Elin: Imorgon yeah!