tisdag 16 november 2010

Så var det

Oavsett om du har någon tidigare relation till Mia Skäringer och hennes figurer, eller läst hennes bok, blogg eller bara hört talas om henne så vill jag säga: Gå och se hennes show! Du kommer inte att bli besviken, men du kommer absolut att bli berörd. Skratta och gråta. Eventuellt det sista. Men absolut skratta. Och ibland hördes någon skratta som sen kom av sig, mitt i skratten. Och då tänkte jag att där var en till som kände igen sig. Och skrattet blir ju lite av en försvarsmur hos många, för att slippa bli berörd på allvar. En modigare människa än Mia finns kanske, men inte lika rolig. Och stark. Jag kommer inte att kunna släppa den här showen på länge.

8 kommentarer:

Realisten sa...

Ska jag göra det även om jag aldrig tidigare har skrattat ens en sekund åt något hon har gjort, menar du?

Sus sa...

Nästa gång hon kommer, kan du säga åt mig då?

Singelmamman sa...

Realisten: Här är det bara hon, och två av hennes figurer. Ja det tycker jag.

Sus: Hon är på Cirkus flera gånger under hösten. Jag har en kompis som ska gå på söndag, och en som tror jag, ska gå på måndag.

Rut-Knut-Tjut sa...

Åh, jag fick inga biljetter när hon var här. Jag är fortfarande arg för det.

Singelmamman sa...

Rut-Knut: Jag hoppas att den sänds på tv så småningom.

nillas liv på pinnen sa...

Såg att hon ska göra en extraföreställning här hos oss i vår. Man kanske ska passa på då.

Singelmamman sa...

Nilla: Ja jag tycker absolut att du ska göra det.

Sus sa...

Japp! Och i vår är hon där, så vi ska boka tills dess =)