tisdag 30 november 2010

Sju dagars matplanering

Skrev jag sju? Fan det är ytterligare 14 dagar jag måste komma på mat som är god, som är nyttig och som är billig. Men framförallt, jag måste planera. I min värld  GÅR  D E T inte att planera för vare sig mat kväll efter kväll eller vilka kläder jag ska ha på mig. Men, nu ska jag ge matlistan en chans. En revansch rentav. Så hit med den, din bästa matlista för sju dagar. Kriteriet är alltså; god (jag vet det är en definitionsfråga men uteslut ärtsoppa och fänkål och selleri), nyttig (pizza och hamburgare går bort) och billigt. Det fixar du eller hur?

14 kommentarer:

Gafflan sa...

Matlista och meny? Jag passar, kan ju inte ens planera för mig själv ;D
Kram

Veronica sa...

http://www.ica.se/veckomeny

Ingen fördig meny, men ett ruskigt lätt planeringsverktyg. *L*

Suzan sa...

äh, ge dom pulver på veckodagarna så kan ni planera matlistan på helgen bara ;) kram!

Fru Venus sa...

1. Tonfiskpasta med curry
2. Potatis och purjosoppa
3. Pasta med kräftstjärtar i chili CF
4. Dubbelbiffar med ost och potatis+morot i ugn
5. Rotsaksbiffar med tsatsiki
6. Chili concarne med råris
7. Fransk kyckling i ugn med couscous

MUMS - BILLIGT - LÄTT!! Kram!

nillas liv på pinnen sa...

Men fänkål som är så gott!!!
Utan fänkål kan jag inte planera en veckomeny. I'm sorry.

Elin Damberg sa...

Hahahahahhahahahahahaha!!!!

Detta är en stooor akilleshäl hos mig, puckat nog. För det ÄR billigare och smartare att planera, det vet vi alla.

Sju???? Klarar du att planera för två middagar niger jag och bugar för dig.

Kramar och lycka till. Obs utan sarkastiskt tonfall. ;-)

Maj Korner sa...

Du uteslöt inte koriander. Menar du att du äter koriander?

Potatisbullar
Bruna bönor
Fiskgryta
Spenatsoppa
Prinskorv och äggröra
Tacos
Kycklingfile med mozzarella och parmaskinka

Singelmamman sa...

Gafflan: Jag förstår dig. Om. Kram

Veronica: Tusen tack! Jag ska kolla.

Suzan: Ja det kommer absolut att räcka i alla fall! Haha :-D

Fru Venus: Mums!

Nilla: Åh nä, så lätt kommer du inte undan din rackare.

Elin: Sju borde jag absolut hinna. Och två middagar.

Maj: Koriander, visst, men jag ser att du har bruna bönor med... no no. Tack för resten, helt suveränt bra.

Livsnjutaren sa...

Oj vad jag slarvat i bloggläsandet sedan Stockholm. Wow en bild ju;)

Knasterfaster sa...

1. Blodpudding med bacon, vitkål och apelsin.
2. Potatismos och korv, vitkål och morotssallad. Mos går snabbt om du micrar poatisen).
3. Ungspannkaka med sylt och glass. Morotsstavar.
4. Lax i ugn med fetaost wokgrönsaker, ris.
5. Rotmos med fläsklägg.
6. Risgrynsgröt.
7. Spagetti och köttfärssås.

Singelmamman sa...

Livsnjutaren: Härligt att se att du läser ikapp! Tack för senast.

Knasterfaster: Tack! Perfekt.

Chrissan sa...

Ugnspannkaka.
Pasta och baconsås.
Chiliconcarne.
Korvstroganoff.
Wok.
Tja... listan kan bli lång...


Eller så fär de äta sig mätta iskolan och ta gröt på kvällen.;)

Singelmamman sa...

Chrissan: Ugnspannkaka och baconsås till pastan var det länge sen jag gjorde. Och gröt är gott.

Malde sa...

Titta in på min blogg, klicka på kategori mat. Vips! Dryga två års veckomatsedlar :-)

Garanterar inte att det är helt fritt från vissa maträtter eller ingredienser, men det finns många rätter utan ;-)

Lycka till!