onsdag 3 november 2010

Spännande tv-program

Ikväll hade jag inte tänkt kolla på tv men så ville jag kolla Arga snickaren igen. En, låt mig säga intressant kärnfysiker i Östhammar fick hjälp. Och nu söker de personer till kommande program. Jag borde söka, vill absolut ha nya rum åt tonåringarna för att inte tala om köket...

I övrigt har tv-kvällen bjudit på Carina flyttar in, Välkommen åter men sen orkade jag inte tvångszappa. Grejjen är att vår fjärrkontroll har gett upp, och det verkar även som om tvn ogillar att jag byter kanal. För det krävs både list och tålamod för att byta kanal. Så jag gav upp. Nu ser jag något brittiskt program om par som ska köpa  ruckel hus. Intressant, men inte mitt förstahands val. Men satan så många stenhus det finns på den brittiska landsbygden.

9 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Tittade också på Carina och Välkommen. Hit skulle det också behöva komma någon och göra makeover. Helst skulle jag vilja ha ett helt nytt hus och en annan utsikt.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Kan man få det också tro? Jag vill ha vatten utanför lägenheten. Inte så där; ett rör har spruckit, utan havet!

nillas liv på pinnen sa...

Min fjärrkontroll har också slutat fungera. En av dem. Men jag vet ändå inte vilken jag ska använda, jag hör till dem som rätt vad det är kan stå framför TV'n och vifta med en telefon, så jag har tagit konsekvensen och slutat titta på TV.

Fru Venus sa...

Japp, en hel massa stenhus, och jag tycker vi kan bo i ett av dom nån vecka ;-)

Veronica sa...

Kan jag få skänka en sprillans ny fjärrkontroll till familjen? Köpte en till gamla, senila moster för något år sedan, men den synkade inte med hennes tv och medöppna förpackning tog de inte tillbaks den. *muttrar*

Så, nu ligger den i en låda och är ledsen. Helt ny och oanvänd, men det är inte en så'n där tjusig multifjärr, den kan bara synka med en apparat.

Rut-Knut-Tjut sa...

Jag är ju Grey´s fantast men är alltid besviken att jag missar Berg flyttar in. Måste kolla om det går att se på TV4 play, det borde det väl?

Tant Grön sa...

Carina Berg är riktigt charmig. Välkommen åter är jag en aning besviken på, massa roliga skådisar men de får inte mig att skratta. Du verkar för övrigt ha en period av oturmedallteknik. Stackars dig.

Singelmamman sa...

Nilla: Jag viftar också.

Fru Venus: JA! Absolut. Jag älskar gamla brittiska stenhus. Men skyll dig själv, det är du som släpar med mig... ;-)

Veronica: Ja tack. Jag testar gärna den. Eller rättare sagt, äldsta får prova... gulliga du!

Rut-Knut: Ja det är jag säker på att det gör.

Tant Grön: Data-och-teknikotur är nog just nu mitt mellannamn. Stackars, stackars mig... :-(

Unknown sa...

Jo han var intressant, kärnfysikern. Men kanske lite nördig med tanke på lasergrejan han gjort och magrutorna. Den kroppen har ingen som vågar vara spontan. Han följer garanterat sitt träningsprogram till punkt och pricka.