onsdag 17 november 2010

Tumont

Jag undrar om min vänstertumme drabbats av latmasken. I två dagar har den och resten av mig mest suttit och lyssnat på folk. Ätit gott och sovit för lite. Det sista hade inget med det övriga att göra. Ikväll känns vänstertummen överansträngd. Den värker till och med när jag inte gör något. Så fånigt.

Är så extremt trött jag och soffan har dejtat varandra stenhårt, det blev ju inget knypplande vare sig igår eller idag. Har passat på att kolla den Arga snickaren igen och förvånas över hur någon kan komma på tanken att köpa ett hus stort som en herrgård med läckande tak, odrickbart vatten och så otäta väggar att min balkong ger mer skydd mot blåst och regn. De hade dessutom rustat källaren först för att en mängd reptiler och ödlor skulle få det lyxigt, då tycke jag nästan att de förtjänade de problem de köpt in sig i.
Nu ska jag försöka komma på fötter så jag kan gå och lägga mig. Och det, kära vänner, det kan ju gå precis hur som helst.

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Vila nu så att du orkar babbla med mig sen! KRAM

Elin Damberg sa...

Och hur gick det..?

Singelmamman sa...

Fru Venus: Att babbla med dig orkar jag alltid! Kram

Elin: Det gick.... åt skogen förstås. Men jag hade goda intentioner i alla fall.