fredag 17 december 2010

Fredag i en vecka som jag inte vill ha tillbaka

Ikväll kommer min vän L hit och äter middag. Hon har messat att hon köpt champagne med sig, hon har varit ute och rest, London tror jag. Jag ska göra en god sallad med kyckling, bacon, avocado, äpple, druvor, fräsa lite kantareller och några droppar av den goda citronolivoljan jag fick som julklapp på jobbet. Orkar vi så ska vi äta lite ost med fikonmarmelad till dessert. Jag köper nog lite rött vin också. Så vi inte törstar ihjäl. Har du något att se fram emot idag?

5 kommentarer:

Sus sa...

Barnen kommer!

Fru Venus sa...

Japp, slå in julklapparna för imorgon :-)

Anonym sa...

Jag har en tid på VC kl. 13.45. /Knasterfaster

Singelmamman sa...

Sus: Lycka!

Fru Venus: Bara ni kommer hit så struntar jag i julklappar!

Anonyma Knasterfaster: Lycka till och hoppas att det bara är en liten förkylning som spökar.

Petra sa...

Jag ska på grötfest och i morgon är det pjäxdans. Livat på landet!