tisdag 4 januari 2011

Är det morgon redan?

Igår kväll lät det så här vid 22-tiden när Singelmamman pussade och kramade de små liven:

S: Godnatt, när ska jag ringa och väcka er imorgon
Två tonåringar: Du behöver inte ringa oss, vi vaknar själva, men om du ringer väck oss inte före 10.
S: Så vid lunch då typ?
Två tonåringar: Alltså, vi är nog vakna innan, så ring på mobilerna...
S: *Skeptisk* Jag kan ju börja med att ringa på hem nr...
Två tonåringar: Ok, men vi är säkert inte hemma.

Ringde just och väckte tonåringarna som förvånat vaknade av just telefonsignalen.

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Det var säkert på grund av solförmörkelsen som de sov så länge. Japp, det tror jag.

Gafflan sa...

Men eller huuuuur!? När jag var hemma på lunch, alldeles nyss, satt en yrvaken make o två hålögda döttrar och glodde på mig...i morron får jag nog ringa hem och väcka maken i alla fall. Klockan var 12 Singelmamman! när jag kom hem och maken var YRVAKEN!!! Skäms på dom att ha jullov och jag jobbar fast jag är skitförkyld och inte har lov! Dom borde "sympatigåuppmedmigklockanhalvsju", det är var dom borde ;D

Singelmamman sa...

Fru Venus: Solförmörkelsen har absolut drabbat dem hårt.

Gafflan: De borde absolut gått upp med dig! Det är väl de minsta man kan begära. Om inte så ska de ge f-n i att se hålögda och yrvakna ut. Det borde de verkligen, ge f-n i alltså.

Livsnjutaren sa...

Kidsen får snart vända tebax dygnet här. väcker dom gör jag inte. Vill hinna fylla 40;) Älsklingen går på durasellbatterier så honom behöver man inte väcka. Han tycker det är sovmorgon om man sover till kl 8.själv gick jag från jobbet imorse för att krypa ner hemma. Jag sov till kl 11. Underbart!

Singelmamman sa...

Livsnjutaren: Jag vill också sova till 11-12. Jag är bara avis!