fredag 28 januari 2011

Balansträning

Ikväll blir det mycket navelskådande här i det Singelmamska hemmet. Dagen har varit ett absolut lågvattenmärke i fråga om att prestera något. Visserligen har jag hittat de försvunna pengarna, de hade vidarebefordrats till båda mina tonåringars konton i Swedbank. Så de var ju i alla fall inte försvunna. Tur det. Men annars, nada. Och jag behöver en helg med få eller inget inbokat alls. Förutom träningen imorgon med E. Och kanske träffa "mormor"* L som tidigare i veckan var sugen på något kulturellt. Men nu är hennes barnbarn, lillknodden, sjuk, så vi får väl se hur det blir.

Träffade en av mina grannar med hennes alldeles ljuvlig lite valp, sex månader gammal, valpen alltså. Grannen kommer nog säkert att få ett besök av mig och min tonårsdotter. Hon, återigen grannen, har den här sidan och salongen. Jag gillar att lära känna mina grannar. Känner du dina grannar?

* Mormor L är bara ett år äldre än jag.

11 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Nej, jag känner inte mina grannar. När jag bodde som du gör så kunde jag förnamnen på alla mina grannar i trappuppgången. Förra helgen så såg Sambon och jag grannarna som bor två hus bort för första gången på 10 år. Vi umgås inte med några grannar men vi säger hej till de som har husen närmast. Jag skulle vilja bo i en trappuppgång nära dig. Då kunde vi gå ut och gå med din (och min!) grannes hund tillsammans. :)

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Ja, det vore jättekul att gå ut med våra (för då skulle jag också ha en) hundar! När jag bodde i villa visste jag "allt" om alla. Vill inte ha tillbaka det.

mammaxtre sa...

Jag har toppenbra grannar. Något jag är glad för.

Ha en fin fredagskväll

Osloskånskan sa...

JA! Har överlag jättebra grannar, guld värt!

Varm nårsk fredagskram bara till dig!

Singelmamman sa...

mammaxtre: Det är väldigt värdefullt! Fin kväll till dig med.

Osloskånskan: Tack vännen, skickar tillbaka en lika varm Stockholmskram!

Sus sa...

Ja Gud ja. En av dem brukar kalla mig för TJOCK BRUD. Allra helst 00.40 på nätterna få jag ringer på dörren i morris och naken under.

De andra känner jag inte.
Skönt!

Singelmamman sa...

Sus: Modigt av dig att ringa på säger jag! Inte bara för att du hade morgonrock... De kunde ju varit galningar.

Realisten sa...

Nä, men jag visar brösten för dem.

nillas liv på pinnen sa...

Jag gör mitt bästa för att undvika dem men de bor ju så jävla nära...

Singelmamman sa...

Realisten: Ja just det ja, så kan man ju också göra, men det är jag för feg för.

Nilla: Det är ett aber med grannar, det där att de envisas med att bo så nära.

Anonym sa...

Alltså,nu vet jag egentligen inte ett dugg om vad du skrivit tidigare. Såg bara detta om de försvunna pengarna. Får mig att minnas den gången jag satte in en stoooor summa på sonens konto, så han skulle kunna fixa nytt tak till sitt hus. Pengarna kom aldrig fram!! Det visades sig att jag satt in dem på ett konto tillhörande en bilverkstad långt härifrån. Gissa om jag fick kalla fötter!? Då jag har en "privat" bankkvinna, så kunde hon hjälpa mig, berätta till vem kontot gick.. och ja.. det var en helt otroligt seriös man, som såg till att överföra pengarna till mig igen. Hade han inte varit så seriös hade både jag och sonen kunnat bli rejält blåsta!
Det var bara det.
/Småländskan