söndag 23 januari 2011

Bilderna får vänta - lista is coming up and out!

Det är för himla nesligt att:
- spara den pralin som ser godast ut till sist bara för att upptäcka att den var äckligast.
- förstrött stoppa sockersmulor i munnen från den godaste pralinen bara för att upptäcka att det är ludd från tröjan.
- det ska vara så svårt att föra över bilder från mobilen till datorn.
- svårigheterna med att föra över bilderna ligger i att jag inte hittar datakabeln.
- jag inte är hungrig egentligen men extremt sugen på något.
- det är med hundra procent säkert att det är dagens mycket måttliga, men ändå riskonsumtion som gör att jag är så godissugen.
- jag har hade godis hemma.
- jag glömmer bort att köpa glödlampor, snart är det Singelmamska huset helt mörklagt.
- min mage inte gillar mitt sätt att misssköta om den.
- jag imorgon ska på hälsouppföljning, mätas och vägas, ett kilo plus redan innan semestern och all inclusive...
- jag inte är sugen på att lägga mig tidigt, ikväll heller. (Låter dock bli dansen ikväll)
- det fortfarande inte går att bli av med stoppet i avloppet under badkaret.
- jag har ett kvällsmöte imorgon, tisdag.
- jag är så förvirrad att jag inte kan hålla isär dagarna
- anledningen till att det varit så kallt i min lägenhet var att alla element nästan var helt avstängda, inför min semesterresa, för blommornas skull. *host* Blommans skull.

19 kommentarer:

Fru Venus sa...

Lever den blomman ännu? Mannen kollar resa åt dig :-) Kvällskram

Caja: sa...

För att "underlätta" kvällen så kan du njuta på cyberspa en stund....

Du hittar adressen inne hos mig ,-)

Vi ses/c

Singelmamman sa...

Fru Venus: Den lever, i allra högsta grad. Toppen! Haha! Kram

Singelmamman sa...

Caja: ja festen var ju lyckad så cyberspa kanske också är en hit.
:-)

Tant Grön sa...

Jo. Det finns mycket nesligheter här i världen.

Singelmamman sa...

Tant Grön: Nesligt mycket.

Veronica sa...

Jag försöker intala mig själv att frukt är godis idag. Jag måste skärpa mig, jag ska snart köpa nytt skinnställ och en våtdräkt. Fy helvete... *skräck*

Hurryville sa...

Tack för idag. Det var roligt att ses!

MassageLotta sa...

Tack för i dag, trevligt att mötas, så välkommen in till min blogg nu...
Kram

Singelmamman sa...

Veronica: Oj, oj, avundas dig inte. Själv köpte jag nya joggingbyxor idag. Nu blir det 180 procent framåt! (fast först i morgon :-)

Hurryville: Tack själv! Det var jättekul att ses.

Bondbruden: Detsamma och jag ser fram emot dina foton!

Anonym sa...

Hm, det låter inte bra att du har kvällsmöte imorgon?? Messa mig!

//Hanna Yr Panna

Singelmamman sa...

Hanna Yr Panna: Ooops! En felskrivning på bloggen. Ska genast rätta, jag har messat dig! Kram.

Malla sa...

hujeda mig så många nesligheter. Men du är glad ändå va? jag har varit rätt sur men nu är jag trött. Man kanske blir trött av att sura.

Singelmamman sa...

Malla: Japp, det är det nesligast av allt, för andra, jag är ändå glad.

Shamrock sa...

ha ha måste skratta åt eländet

Elina sa...

Det var trevligt att ses idag! Hoppas du får en fin vecka:) Kram!

Singelmamman sa...

Shamrock: Just precis.

Elina: Det tycker jag med! Hoppas att din vecka också blir bra och att vi ses snart igen.
Kram

Knasterfaster sa...

Så mycket neslighet.
Jag vet inte om alla kameror ser likadana ut inuti men om de gör det så har din ett litet minneskort inuti i sig (precis som min). Det lilla kortet kan man peta ut och sticka in i datorn (istället för sladden fast inte på samma ställe). Så brukar jag göra när jag inte hittar sladden. Nu kommer jag också att somna sent ikväll för Minsta har inte somnat ännu. Jag sitter i sängändan och han babblar och babblar av övertrötthet. Sushikungen låter lockande.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Jo jag vet att man kan ta ut minnet ur kameror, men jag har fotat med mobilen. Och till slut hittade jag sladden.