söndag 2 januari 2011

Den (o)granna granen

Jag kände för att göra som hackspetten gör med filmrullen på julafton. Klippa bort löst utstickade delar av julgransbelysningens sladd. Men förnuftet vann, nu ligger den och sväller ut och över lådans kanter. Själv letar jag tre babyspindlar som via sina lianer svingade sig ner mellan mina svettiga bröst. Jag hoppas de kvävs där! Som den mogna kvinna jag är lämnade jag granen avklädd och halvt omhändertagen mitt på vardagsrumsgolvet. Nu funderar jag starkt på att låta den stå så.

10 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Den har fortfarande chans att vara med i min tävling. Om du inte kan fota den så kanske du kan rita av den eller beskriva den? Alla medel är tillåtna i min tävling för det är jag som bestämmer reglerna.

segsliten sa...

Låt den mogna ett par dagar så ska du se att granen kommer ner så småningom.
Gott nytt!

Realisten sa...

DBLMK.

Märta sa...

Låt den stå kvar du. Blir väl jul snart igen.. ;)

En riktigt god fortsättning på 2011 önskar jag dig! :)

S sa...

Eller dra ut den på balkongen så har du något att fästa påskpyntet i senare!

Mollamaja sa...

Stinas idé var faktiskt inte dum. Själv lät jag julgardinerna hänga till midsommar senast, typ.
Praktiskt, vem orkar hålla på och bära av och an.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Gran till din tävling kommer, tror jag.

Segsliten: Mogna beslut är bra. Gott Nytt du med!

Realisten: JVLMH och JHLMH (men det kanske inte var det du menade)

Märta: Det går väl fort, vi är snart där igen. Godaste fortsättningen till dig med!

Stina: Fixat!

Mollamaja: Eller hur, vem orkar släpa träd och ris hit och dit.

Shamrock sa...

Eller dra ut den på balkongen och släng den i huvudet på nån som du inte tycker om....

Fru Venus sa...

Ryms den inte i en IKEA kasse?

Singelmamman sa...

Shamrock: Perfekt idé!

Fru Venus: Säkert, men jag hade inte något annat än en liten seckatör att klippa med. :-)