tisdag 4 januari 2011

En höjdpunkt i livet varifrån man kan blicka både bakåt och framåt.

Så beskriver en sida på nätet klimakteriet. Och vad jag förstår så är det fullt normalt att känna sig så här. Jag ska på riktigt gå in i kärringstadiet. (no offence du som redan är där)
K L I M A K T E R I E T grekiska för "översta pinnen på en stege". Så från och med nu kan det här kanske bli en fantastisk blogg på min resa in och ut ur detta tillstånd som i bästa värsta fall kan hålla på i tja typ tio år. Nä vet du vad. Det tar väl ett par dagar att vänja sig vid detta, men jag ska gå till doktorn som har den roliga stolen så snart jag haft semester. Och då kommer balansen i tillvaron återfinna sig. Men just nu dör jag lite på soffeländet. Tonåringarna har jag satt att baka i köket.

19 kommentarer:

Fru Venus sa...

En fördel med det är att man inte blir på smällen om man raggar upp nån snygging. Och så fryser man sällan. Fan, jag har inte frusit på tio år...

Livsnjutaren sa...

Då mina vänner är jag redan där, ena stunden svettas jag andra fryser jag. MEn my god jag är ju inte ens 40 än;( Fast å andra sidan kanske det går över tidigare än annars då;)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Nä faktiskt, jag fryser väldigt mycket mindre. Och så måste jag alltså ut och ragga..?

Livsnjutaren: Ja men det kan komma före 40 års åldern. Och det går nog över tidigare då.

Fru Gårman sa...

Alltså. Hela min jävla (förlåt att jag svär) släkt har hamnat i klimakteriet när de fyllt 50. Jag är 40 nu och vill inget hellre än hamna i det där klimakteriekossastadiet. Jag har velat det sen jag var 25 liksom. Här har jag gått å haft mens i onödan sen jag var 13. Det räcker nu. Vill du byta?
*AVUNDSJUK SOM FAN.

;)

Singelmamman sa...

Fru Gårman: Ja för sjutton, hit med det!

Knasterfaster sa...

Jag har en klimakteriekossa på mitt jobb. Jag hoppas du inte blir som hon. Hon har gottat ned sig i sitt klimakterietillstånd i 10 år nu. ALLT skyller hon på sitt klimakterie. Jag tror att jag också ska börja göra det. "Åh, har jag stavat fel till choledochus och duodenum? Ja, du förstår det beror på att Elisabeth är i kliiiiimakteriet nu och just nu är hon "den där veckan" och jag får så svårt att stava då". "Neeeej, jag tar inte på mig några nya arbetsuppgifter nu för Elisabeth är i kliiiimakteriet och då kan jag inte tänka helt klart".
Förlåt, men jag är så trött på henne. Du kommer inte bli som hon. Jag tror du kommer vara en yster klimakteriekalv. Jag har varit i klimakteriet sedan jag var 38 år men det vet inte Elisabeth om.

Maj Korner sa...

Och det är väldigt skönt att slippa mensen!

livet just nu sa...

Tjena och välkommen i kosseklubben! Hur kul som helst. Not.

Malla sa...

Jag kan läsa här då, och lära mig allt om det där klimakteriet.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Yster kalv eller kossa låter roligare, jag satsar på det. Jag tror redan jag har gnällt av mig allt. :-)

Maj: Värsta bonusen!

Livet just nu: Jag tackar för välkommandet i alla fall! Och hälsar dig välkommen till mig.

Malla: Jag ska lära dig aaaallt jag kan. Och lite till.

The Queen of fucking Everything sa...

Hmm, är inte där än, men när jag hamnar där kommer jag att springa till dig och fråga och fråga och fråga. Om det är ok?

Och baka är bra. Säg åt dem att ta nåt med choklad!

Singelmamman sa...

The Queen: När du kommer dit kommer jag att vara fullfjädrad så spring på du bara! Jag svarar. På annat också.
Tonåringarna gjorde pizzasnurror. Jag bakade liten kaka.

Fru Gårman sa...

Jag lovar, jag kommer att vara den lyckligaste klimakteriekossan ever!! Nämnas bör att hela släkten haft lätt klimakterie också. Typ oj, ingen mens på ett par månader. Oj, där kom den. Oj, ingen mens på ett år. Oj, där kom den. Sen no more.
Fy fan vad jag LÄNGTAR!! Hatar mens. hatarhatarhatar mens och PMS. Ja, jag är PMSkossa. På riktigt....
*fortfarande avundsjuk

Singelmamman sa...

Fru Gårman: Det kanske smittar, du vet som det sägs att kvinnor som jobbar ihop får sin mens samtidigt. Så vi får lov att ses helt enkelt...

Daniel sa...

oj men ger blygt & försiktigt en ask choklad!

Chrissan sa...

Bättre att vara överst än underst. För jag tror att understa pinnen blir trampad på oftare än översta.
Och kanske det är så det är i livet.
En mogen kvinna trampar man inte lika lätt på som man KANSKE gör på en 20-årig tjej?
//Och nu har beteendevetaren analyserat klart för idag.;)

Shamrock sa...

10 år? Varför så lång tid?

Singelmamman sa...

Daniel: Tackar och tar emot! Och ger dig kindpussar så det sjunger om det!

Chrissan Beteendevetaren: Du har säkert helt jätterätt!

Shamrock: Varför inte? För att livet djävlas förstås.

Madlar sa...

Trams, finns väl inget positivt att komma i klimakteriet....förutom att slippa blöda. Sömnproblem, svettig, vallningar, svampinfektioner, torrt hår, lynnig......åhhhh vad skojsiga effekter av dimpande östrogenhalt.