söndag 30 januari 2011

Nu tror jag att jag är redo

De senaste 15-20 åren eller mer har februari varit den månad jag tar tag i mitt liv på alla sätt. Ätit bättre, rört mig mer och skippat vin/champagne. I år är inget undantag. Med en skillnad, att jag redan rör mig så mycket jag tycker att jag vill, så nu ska jag alltså utmana den föreställningen. Jag ska vilja träna lite till. Det får bli jogging då. Inte en dag till inomhus. Så kan snödjäävlaishalkeeländet upphöra pronto blir jag väldigt tacksam. Men nu ska jag utnyttja att det är januari och ta lite kex och ost och ett glas rött.

8 kommentarer:

Blåklinten sa...

Det gör du helt rätt i, så gott det låter inte utan att man blir lite sugen. Får man vara me?

Shamrock sa...

Jogga är så skönt när våren är på ingång....

Singelmamman sa...

Peatreek: Du är välkommen

Shamrock: Ja, jogga är jättehärligt. Utan halka.

Agneta sa...

Jag var ute och sprang idag, lite för mycket is för att det skulle vara skönt, men det var härligt efteråt! Och jag slapp slinta och slå mig.

Petra sa...

Har du valt februari som "inte dricka vin"-månad för att det är den kortaste av alla månader? Så skulle jag tänka i alla fall. :)

Singelmamman sa...

Stort o smått: Utan dobbar är det än så länge omöjligt här uppe. Men snart så!

Petra: Yes! Precis så är det.

Ett stenkast från Fyndet sa...

kex och ost och ett glas rött är inte fel. Blev faktiskt lite längtig efter det :)

Annars, som respons till ditt svar - Jag försöker verkligen att inte tänka på det jag saknar/längtar efter, utan glädjas åt det jag har (barnen, och allt annat yada yada), men en ensam lördagkväll med barnen hos pappan (och hans nya), ja då känns det piss, och jag var tvungen att få det ur mig..

Singelmamman sa...

Ett stenkast: Jo jag vet, ensam en kväll man själv inte valt, det kan vara piss. Men det blir sakta bättre. Och ja, kex och ost med lite vin var toppen.