måndag 24 januari 2011

Och så lite prettotjafs

Var på hälsouppföljning idag. Den befarade chockupplevelsen uteblev. Att jag inte haft full ork och fokus på mat och träning utan dragit ner på just träningen hade inte den effekt jag trodde. Inte heller en veckas all inclusive. Istället för den befarade viktuppgången visade vågen på en viktnedgång. Jag kan bara förklara det med att jag trots orkeslöshet och lite håglöshet ändå regelbundet skuttat iväg till gymmet. Dock med färre skutt än normalt. Så, dagens lärdom: regelbunden träning ger möjlighet till matslarv emellanåt.

5 kommentarer:

Chrissan sa...

Hm... ok, så det är så man ska gå tillväga för att tappa kg.:)

Fru Venus sa...

Hm....det var inte det då att du satt på toaletten och jobbade i förra veckan!? ;-)

Singelmamman sa...

Chrissan: Japp! Enda sättet.

Fru Venus: Nä inte alls! Så mycket skit fick jag inte ur mig... :-D

Realisten sa...

Jag tror faktiskt att du blivit lite hjälpt av Faraos hämd.

Singelmamman sa...

Realisten: Hm, näe, jag tror inte det är hela sanningen.