tisdag 18 januari 2011

Och så var det det här med att åka hem

Jag tänker att ett glas vitt vin hinner jag med innan bussen ska ta oss till flygplatsen. Just när jag fått mitt vin kommer bagagekillen och vill att jag pekar ut vårt bagage. Syfte; bara för att få dricks. Och jag som fortfarande inte har några småpengar. Suck. Och en klunk senare på vinet och försök att växla de egyptiska punden till mer drickspengar;  kommer den norska representanten för Ving och berättar att vårt plan är minst två timmar försenat så vi får bli kvar på hotellet minst två timmar extra. Men åh! Då kommer jag ju att hinna dricka mer vin... och som tur är hinner vi äta innan vi åker. Yngsta tycker det är kanon och säger genast hoppfullt; "Då behöver jag inte gå i skolan imorgon?"
Hahaha! säger hennes elaka mamma, det kommer du visst att behöva göra.

9 kommentarer:

Nica sa...

Alltså - är det inte underbart i bland när saker är försenade. Oftast blir man trött och förbannad. Men så ibland innebär det en stund till i värmen, och ett glas vitt till.

Låter som du fått vila och landa lite tycker jag. Bra, det är du så värd!

Gafflan sa...

Låter helt ok med försening ;D

Realisten sa...

Det är ännu svalare här. MDKIBF.

Fru Venus sa...

Resorna dit ner är snorbilliga just nu, de har lovat runt 10 grader där :-( Ta och kom hem nu, det finns vin även här ;-)KRAM x 3

Ett stenkast från Fyndet sa...

Men hallå, har ni redan varit borta en vecka ???

Tur att det finns tidsutrymme för mer vin och lite mat :)

4U2 sa...

Vin OK men inte "bli-hemma"? Lite orättvist för dottern?

Rut-Knut-Tjut sa...

Så är det dags nu? Snabbt en vecka går. Hoppas resan hem går bra.

Ezter sa...

Redan dags att åka hem!? Så snabbt tiden går!

Shamrock sa...

Som sagt, det finns vin här hemma oxå - vi väntar på dig