måndag 10 januari 2011

Tyck inte synd om mig eller mina tonåringar

De närmaste åtta dagarna ska vi hänga här. Mitt mål är att bli så avkopplad att inte bara fastan utan ävet det goda, glada humöret räcker ända till påska. Jag ska dessutom bli snyggt solbrun, jämnbrun på hela kroppen. Till och med baksidan av benen och de lätt pluffsiga låren ska få en gyllenbrun vacker färg. Och när vi kommer hem så hoppas jag verkligen att ni fixat bort den fruktansvärt jobbiga isen på vägar och trottoarer. Det fixar ni eller hur? Bra, tänkte väl det.

23 kommentarer:

Tant Grön sa...

Ska tänka bort isen och snön åt dig. Fy faen vad jag är snäll!

Realisten sa...

Ha det fantastiskt bra nu! Men du skriver väl några inlägg till innan ni åker?

Fru Venus sa...

Tycka synd om er? *fnys frust stön stånk* ;-)

Singelmamman sa...

Tant Grön: Fy fabian vad du är snäll!

Realisten: Tack vi ska göra vårt yttersta. Hm.

Fru Venus: Va? Inte tycka synd om?

Caja: sa...

*fnys* närå inte ett enda dugg du behöver I.N.T.E vara orolig för det....

Hälsningar VSGVB (vi som gillar vita ben)

Sus sa...

Puss och kram och gud vad jag unnar er denna semester!

Livsnjutaren sa...

Vad härligt hoppas ni får det alldeles kanon;)

Singel i storstan sa...

Jag hoppas att allt blir perfekt! Väder, solbränna, mat. Så att du strålar (mer än vanligt) när du kommer hem.

Kram kram!

Alexandra sa...

Nä fy sjutton för er...

(Hoppas ni får en underbar resa!)

Singelmamman sa...

Caja: Så bra! Jag gillar positiva männskor!

Sus: Åh puss och kram och jättetack och när jag är hemma igen är det äntligen promenadväder!

Livsnjutaren: Tack! Det hoppas jag med.

Singel: Åh vad snäll du är! KRAM!

Alex: Jo visst sörru. (tack!)

Knasterfaster sa...

Jag kommer att längta efter dig och hoppas att tiden går snabbt tills du är hemma igen. Jag tror att ni kommer att få det underbart!

Gafflan sa...

Det stället verkar inte skämmas för sig och när du ändå är där får du gärna sola mina blå/grön/vita ben också...och ta en drink...och äta något gott...
Ha de mysigt och ta det lugn.
Kramar

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Men åh, nu blev jag tårögd. Kram

Gafflan: Jag hoppas det, att det inte behöver skämmas. Jag ska sola och dricka och äta något gott för dig med. Och ta det lugnt. Kram!

DDT sa...

Men, men... ska du resa härifrån? Nu när det är som allra finast nästan. Med snöblandat regn som förvandlar gatorna till gråa isgator täckta med decimeterdjup stövelgenomträngande kall slask.
Nu förstår jag inte hur du tänker faktiskt.
Och har vi inte kommit överens om att det är snyggt att vara blek? Det trodde jag.

Malla sa...

åååh, hoppas ni får det alldeles alldeles underbart! :D

Agneta sa...

Ha det alldeles alldeles underbart...!

Chrissan sa...

Ha det bäst! Kram

Fru Gårman sa...

Du ska ha det alldeles alldeles fantastiskt bra! Och barna med, förresten. Vi kanske flyger förbi varann i luften när du är på hemväg? Vem vet. :D
Kram!

Anna sa...

Härligt! Lyllos.
Där har för övrigt min pappa varit när han tjänstgjorde som FN-soldat om det nu skulle vara av intresse...
Ha en underbar semester.
Kram.

Anna sa...

Härligt! Lyllos.
Där har för övrigt min pappa varit när han tjänstgjorde som FN-soldat om det nu skulle vara av intresse...
Ha en underbar semester.
Kram.

Maj Korner sa...

Sol.
Skratt.
Paraplydrinkar.

Ha det så härligt!

Ting sa...

Ha det supernajs!

Singelmamman sa...

Den där tjockisen: Som vanligt tänkte jag inte alls.