torsdag 24 februari 2011

Det är roligare att säga ja än att säga nej

Men idag säger jag ett rungande nej. Jag säger till mig själv; "nej Singelmamman, du går inte hem idag igen och städar och tvättar. Idag stannar du kvar på mötet, äter den goda Italienska buffén och dricker vin".* Ok svarar jag. Om jag nu är så bestämd, är det bäst att jag lyder.

*Jo jag har vit månad. Men jag bryter den tre dagar i förväg. Och så kör jag de kommande två veckorna som vita, så blir det nästan sex veckor. Jag gillar att vara snäll mot mig själv.

12 kommentarer:

Nica sa...

Helt rätt - tycker jag :)
(som också ska äta ost och dricka vin i kväll!)

Sus sa...

Här bryts inget. Om vi inte var så jävla envisa hade jag lätt knäckt en pava ikväll.

Fru Venus sa...

Bra att du börjar öva, det enda vita imorgon kväll blir det vita vinet!

Knasterfaster sa...

Italiensk buffé är gott. :)

Småländskan sa...

Bra sagt! Ingen idé att försöka argumentera med nån så bestämd.

Shamrock sa...

Tur att du är så lydig

Livsnjutaren sa...

Låter underbart gott. Hoppas det gick bra med vännen också. Kramen.

Blåklinten sa...

Men åh, vad trevligt ni verkar ha på ditt jobb, har ni det ofta?
Jag hoppas det går bra för din vän också. Ha det gott!

DDT sa...

Bra sagt! Kunde inte sagt det bättre själv.
Himla stiligt att du är så lydig också. Idag har jag flera gånger sagt till mig själv "nu skriver du det där pressmedelandet". Men har jag gjort det? Näää!
Jag borde gå på lydnadskurs eller nåt.

Snokis sa...

Det låter som ett klokt beslut. Man vill ju inte vara nån jävla ja-sägare.

Marie sa...

Härligt att man lyssnar på sig själv ;-)
Kram

Singelmamman sa...

Nica: Det gäller att vara lite snäll också.

Sus: Bra med envishet tycker jag. Kanske får ta igen det här lite mer än två veckor..

Fru Venus: :-D Det behöver jag.

Knasterfaster: Eller hur!

Småländskan: Skulle aldrig våga.

Shamrock: Ja, lydig och snäll.

Livsnjutaren: Jag hoppas det jag med. Med vännen alltså.

Peatreek: Ja, vi har haft det väldigt trevligt, hittills. Men det blir lite färre tillfällen. Hoppas också min vän håller sig kvar.

Tjockisen: Hm, låter som jag, oftast, men så glimmar jag till. Lydnadskurs har inte direkt hjälp mig, men jag hyser nog större hopp om dig. Lycka till.

Snokis: Ordet ja-sägare och jag är så långt ifrån varandra som det går. Nästan så jag väljer att säga ja bara för att förvilla.

Marie: Ibland så, skulle jag göra det för ofta tror jag det blir en katastrof.