söndag 13 februari 2011

Det är värre än jag befarat

Vid lunch idag hade jag tvättat fem maskiner tvätt och vikt all tvätt och lagt in i linneskåpet. Marinerat kycklingen till kvällens Alla hjärtansdagsmiddag. Fått upp och igång tonåringarna, de var en högst bidragande orsak till att all tvät blev tvättat. De var nämligen med och vek, drog, sträckte och hängde lakan så det stod härliga till i tvättstugan. Jag har varit oerhört hjälpsam och trevlig mot en äldre granne. Jag har fikat med bästa tonåringarna. Jag har även idag tränat lite styrka hemma, så mycket att jag har träningsvärk. Det sista kan ju i och för sig bero på att det är drygt en vecka sen jag var på gymmet. Jag har skrivit en lista på vad jag måste handla. Jag ser fram emot måndagen och att få gå till jobbet.
Jag oroar mig väldigt för att jag är mer sjuk än någonsin.

14 kommentarer:

Ezter sa...

Grattis, vad duktiga ni har varit!

Singelmamman sa...

Ezter: :-) Tack, lite som Duracellkaniner på uppåttjack.

Monica sa...

Det var värst vad flitiga ni har varit!
Sv: Golvet är ett laminatgolv och heter Faus Oxide Negro, köpt på bjoorn.se :)

Jess sa...

Hej kikar in hos dig i dag!
Ditt inlägg fick mig att le! ;)
Ha en fin dag!
/Jess

nillas liv på pinnen sa...

Jag ska också träna för första gången på typ en och en halv vecka och det ska bli så kul!
Har haft nåt infektionselände i kroppen.

Knasterfaster sa...

Gjorde du ALLT det där fram till lunch? Härligt att du hade sällskap av dina tonåringar i tvättstugan!

Singelmamman sa...

Monica: Japp, flitens lampa har lyst eller om det var solen, vet inte så noga. Tack för golvtipset!

Jess: Tack för kiken! Älskar när folk ler. Ha en fortsatt fin dag du med.

Nilla: Skit i kroppen är bara skit.

Knasterfaster: Japp! Och jag älskar när mina tonåringar är med. Men jag vet inte om de är lika glada som jag.. :-)

Shamrock sa...

Låter bra - nu är du på G

Singelmamman sa...

Shamrock: Yes, nu är jag på G!

Tant Grön sa...

Jisses, människa! Vad du orkar och kan.

Fru Venus sa...

Jag tror att du var superfrisk en stund idag - imorgon hoppas jag att du är normalfrisk. Kram :-)

Singelmamman sa...

Tant Grön: Jag är överraskad själv.

Fru Venus: Jag tror att det är dödsryckningar! :-D Kram

Realisten sa...

Det mest extrema är att du har vikt all tvätt. MDKIBF.

Singelmamman sa...

Realisten: DBAIF.