onsdag 23 februari 2011

Inte rimligt

Sitter fullt påklädd med ett linne, en polotröja, en kavaj, en scarf, dubbla strumbyxor, stövlar och fryser på jobbet. Nä, jag är inte sjuk. Men det drar från våra fönster, inte mycket men tillräckligt för att jag ska bli nästintill likstel. Idag har jag satt ner en fot, nä jag tjongade nog ner båda fötterna och slog även en näve i bordet i ett visst sammanhang. Och resultatet av det; en tystnad mer kompakt än i ett vakum. Jag antar att jag inte får en stillsam kväll.

13 kommentarer:

Caja: sa...

*suck* och *suck* igen....

Tina sa...

Ta och tejpa för springorna som det drar från... Går bra med vanlig tejp, men ännu bättre med bred packningstejp... Inte blir det vackert, men varmare...

Funkar bra för jag har testat..

Anonym sa...

Du ska väll träna som vanligt i kväll, rena träningsnarkomanen. :)

S sa...

En soffa, en filt, en kopp te... :)

nillas liv på pinnen sa...

Hur hänger kvällen ihop med tjongen?

Singelmamman sa...

Caja: Nu har jag suckat klart.

Tina: På eftermiddagen blev det tvärtom för varmt.

Anonym: Jag tränade på morgonen, det fick räcka. Idag.

Stina: En perfekt bild av kvällen!

Nilla: MVG på den frågan. Den förmodade reaktionen hos den som fick vara med om mina tjongande ben.

Shamrock sa...

Kan kupévärmare vara något?

Lysande ögonblick! sa...

Åh. Att frysa är inte kul. Varm kopp te och kramar! Ja, det tror jag på. :)

Agneta sa...

Har du frusit fast...?

Maj Korner sa...

Det är bra, man ska säga ifrån. Och jag tror du mår bättre av det.

Singelmamman sa...

Shamrock: Flera stycken på jobbet har extra element.

Lysande ögonblick: Fryser gör jag nästan jämt. Te kunde jag fixa men kramen... den får jag nog vänta på. :-)

Stort och smått: Nästan.

Fru Venus sa...

Du behöver nån som värmer dig. Kanske en norrman....eller en dansk!?

Singelmamman sa...

Fru Venus: Du är nära sanningen.