fredag 11 februari 2011

Låt mig presentera bakelsernas Rolls Royce!


Gafflan
har idag ätit det som är min absolut favorit i kak- och bakelseväg. Budapestbakelsen. När jag skulle föda äldsta, fick jag precis i sista krystögonblicket ett sånt extremt sug efter budapestbakelse att jag slutade krysta och sa; kan jag få en budapestbakelse? Eller rättare sagt, jag skrek att jag ville ha en. Jag krävde att jag skulle få en där och då och vägrade, det  hade jag inte mycket för kan jag säga, fortsätta föda förrän jag fått min bakelse. Barnens far var nog på väg att gå och köpa en men personalen på förlossningen hade en helt annan idé.

15 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Det där är min sambos absoluta favoritbakelse också! :)

Fru Venus sa...

......det var ju precis vad jag behövde få se en bild på...*visar i hemlighet tummen upp för förlossningspersonalen, några år senare, men i alla fall*
P.S Nästa gång ska jag fota D.S

Småländskan sa...

Gillar inte bakelser, men om jag skulle äta nån blir det nog Budapest. När jag skulle föda barn var det mest POTATIS jag längtade efter! Eller kanske bara doften av dem.

Osloskånskan sa...

HAHAHAHA!!!
You crazy person!
Gotta luv ya!

Suzan sa...

det är min absoluta favorit med!!! mums!!

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha, vilket ovanligt tillfälle att vilja fika.

Sus sa...

Men..det är ju nästan bara grädde..? Aj..svid i magen liksom =(

Caja: sa...

Det skulle jag vilja hört ;-) eller kanske inte vid närmre eftertanke *ler*

Kram/caja

Singelmamman sa...

Shamrock: Men jag ville ha en!

Knasterfaster: Jag förstår honom.

Fru Venus: Ooops! Glömde varningsskylten.

Småländskan: Den doften gillar jag med. Jättemycket.

Osloskånskan: Thanks! :-)

Suzan: En själsfrände!

Nilla: Jag kände både smak och lukt, så verkligt som om jag faktiskt åt en. Mysko.

Sus: Hm, oavsett svidet... det hade jag ju redan, om man säger.

Caja: Nä, jag minns min, hm ska vi säga envishet... Kram

Småländskan sa...

Bubbelrapport: Jag (vi) tycker att den här Rotari är godare än den där Pongráez (oj nu slog stavningskontrollen till).Varför vet vi inte, men vi tycker så i alla fall.

Gafflan sa...

Supergod bakelse. Absolut den bästa :D

Singelmamman sa...

Småländskan: Super! Hahaha, menar bara toppen, tack för rapporten. Då har ni en första hum om vilken typ bubbel ni gillar. :-)

Gafflan: Och när vi ses i sommar ska vi äta såna och dricka champagne! Kram :-)

Malla: Jo, lätt hänt liksom.

Petra sa...

Åh, Budapest är så gott. Jag bakar nästan aldrig men just budapest brukar jag göra ibland, då under det mer ödmjuka namnet Petrapest. Tycker det låter snyggt på något sätt, eller?

Malde sa...

Budapest... MUMS!
:-D

Singelmamman sa...

Petra: Jag tar gärna en Petrapest! Låter fantastiskt tycker jag.

Malde: MMmmm eller hur!