tisdag 1 februari 2011

Med rumpan i vädret

I lördags på träningen lärde jag mig en ny övning av E. Jag la mig på magen, på en matta, det går lika bra direkt på golvet. Pannan mot mattan, eller golvet. Lyfte upp fötterna, men lät knäna var kvar mot mattan/golvet, satte ihop hälarna. Lyfte sedan fötterna uppåt, dett innebar att låren lyftes mycket lite från golvmattan, fortsatte att ha hälarna mot varandra och "vek ut knäna" mot sidorna. Vek tillbaka knäna mot varandra och satt försiktigt ner benen mot mattgolvet. Jag skulle upprepa ca 20 ggr. Jag gjorde denna rörelse oerhört ograciöst ca tre gånger, på gymmet. Ungefär lika många gånger hemma, om möjligt och det var möjligt, ännu mer ograciöst. Igår, måndags kära vänner, hade jag träningsvärken från helvetet i skinkan! Det sveder i rumpan som det svider när man fått skrubbsår. Bara det att det är sved I hela skinkan. Och att sitta still, utan att andas, funkade ett kortare tag, ca några sekunder. Resa sig var som att leka "tusen nålar". Vad övningen var bra för? Snyggare häck förstås. Om jag kommer att göra om det? Skulle tro det va?

11 kommentarer:

Gafflan sa...

Effektiv övning till tusen och jag hoppas verkligen att svedet är borta idag.
Kram

Ezter sa...

Den borde man kanske prova!

The Queen of fucking Everything sa...

Jag var tvungen att testa. Tur att mina kontorspolers var på kurs idag!

Anonym sa...

Gafflan: Mer bortdomnad, från rumpan och ner på låren.

Ezter: Absolut!

The Queen: Hoppas du kan röra dig obehindrat resten av veckan.

//Singelmamman

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha, jag tror jag ska testa det i klassrummet. Eleverna kan kanske lära sig något?

Lysande ögonblick! sa...

Den ska jag absolut prova. Rumpan behöver helt klart trimmas en aning. :-)

Shamrock sa...

Den var ny, måste testa. Var gör du av händerna?

Malla sa...

jag fattar inte. måste testa steg för steg.

Singelmamman sa...

Nilla: De kommer att bli grymt imponerade.

Alexandra: Välj en provdag när du vet att du inte ska sitta så mycket på ett par dagar... tips.

Shamrock: De ligger ovanför mig, längs med huvudet. Tror jag, nu måste jag testa igen. Skumt, jag tänkte inte på var jag hade händerna.

Malla: Om jag får någon att filma någon dag ska jag lägga ut filmen och visa.

Agneta sa...

Den. Ska. Jag. Testa. Hej snyggrumpan!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Hej! Men som sagt, ta det gärna en dag när du kan ligga på magen och slappa, hela dagen...