söndag 27 februari 2011

Nu är det Gordon och jag

Sedan vi sågs här sist har jag kommit hem från min miniresa, umgåtts med Knasterfaster och hennes minsta. Två ljuvliga människor. Pratat, lyssnat, pratat, lyssnat och skrattat. Och så efter en lång och slö frukost idag gick vi hit. Det kan jag starkt rekommendera. Och därifrån kom jag hem med Gordon, "The moneymaker". Så nu ligger han i min väska och gör gott. Ger kraft åt förändring i livet och mer pengar i plånboken. Om man tror på vodou och det gör jag. Och så gillar jag Gordon. Visst är han fin?


Och här bredvid kan du se isen från igår. Mäktigt. Tyvärr syns det inte så bra hur grön isen var. Men den ligger tjock. Och det gör jag snart också, i soffan. Och söndagssvullar de sista ostkrokarna från igår kväll, ser Solsidan och är nöjd över att jag har städat lite i eftermiddag. Ciao!

10 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag skulle behöva en sådan där Gordon.

Fru Venus sa...

Säg åt Gordon att föröka sig och skicka en av avkommorna hit. Mailat dig vännen, nattikram! Och du, Zen är klart bättre än Wallander.

Agneta sa...

Jag har precis tittat på Solsidan, ätit ostbågar och druckit ett glas vin. Snart ska jag fylla på glaset - det är så himla gott! Skönt slut på helgen. Imorgon är det tyvärr måndag, men det förtränger vi en stund till tycker jag!

Singelmamman sa...

Gafflan: Mmm, han är väldigt söt.

Fru Venus: Ok, kanske jag ger Zen en chans ikväll.

Stort o smått: Söndagar är väldigt najs. Vi håller kvar den känslan.

nillas liv på pinnen sa...

Säg till om du plötsligt blir välbärgad för då åker jag också till etnografiska och fixar en gordon.
Solsidan var nästan lite jobbig ikväll, stackars Alex.

Singelmamman sa...

Nilla: Absolut, jag säger till i så fall. Och jag håller med, lite svårt att kolla Solsidan ikväll.

Knasterfaster sa...

Du och Gordon är ett så fint par! Jag tror också på att han kommer att ge dig förändring i livet och pengar i plånboken. Tack och hej, kram från mig!

Maj Korner sa...

Fast det fler modeller av Gordon, förutom Moneymaker? Det finns lite saker jag skulle vilja ha, förutom pengar.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: :-) Tack själv, var så kul att ha er här! Kram

Maj: Oh ja! Kolla den här länken:
http://www.voodolls.se/se/grp/voodolls-kategorier.php

Veronica sa...

Meeh... *muttrar lite surt*