onsdag 9 februari 2011

Väldans konstigt

Ibland, rätt ofta faktiskt, när jag går och lägger mig kommer jag på de där briljanta blogginläggen som jag vet kommer få så många att:
a) nicka igenkännande och kommentera
b) skratta läppen av sig och kommentera
c) bli berörda, kanske gråta lite och kommentera
d) kommentera

Men nu har jag upptäckt att det funkar även mitt på dagen. Idag har jag kommit på en mängd intressanta, roliga, tankeväckande, rörande inlägg när jag borstade tänderna, läste tidningen, fixade te, gjorde en smörgås eller kollade på YouTube. Men inte sjutton kommer jag ihåg ett enda av dem.

14 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Välkänt fenomen det där...

Marie Rosenqvist sa...

Hahaha, du är för härlig!
Tycker inte du har några större problem med att nå ut till dina läsare. Och kommentarer får du ju. Många. Du berör med din smittsamma värme - och humor.

Vet du, goa Singelmamma, jag skrattar alltid så gott åt det där finstilta under den osynliga etiketten...

/Marie

Singelmamman sa...

Osloskånskan: Det är fint att vara glömsk. Eller hur!

Marie R: Mäh, åh vad snällt sagt! Vad gladd jag blir. TACK!

Småländskan sa...

Jag fick mina bästa idéer när jag dammsög! Dåförtiden handlade det inte om blogginlägg utan helt andra saker. Tydligen dammsög jag ofta (ja, det gjorde jag - jag kallades pedanten), eftersom dammsugaridéerna resulterade i helt galna, fantastiska "saker". "Saker" som inte bara var ämnade för fest och sånt, utan helt seriösa såna, jobbrelaterade de flesta.
Numera är det ingen som kallar mig pedant, därför har idéerna sinat.
(Ser du att jag lärt mig att pricka i "namn"? Hade faktiskt ingen aning om att man kunde göra så *ler*)

Singelmamman sa...

Småländskan: Jag får de bästa idéerna i duschen. Men jag har inte duschat idag. Och pedant har ingen kallat mig, någonsin.
Bra att du fyllt i namn :-) jag har inte någon aning om hur man gör.

Småländskan sa...

Det kallar jag pedagogik på högsta nivå! Alltså att uppmana nån (mig) att fylla i namnrutan, men själv inte har den blekaste om hur man gör! *skrattar högt för mig själv*. Sån pedagogik gillar jag!
Kram Singelmamman!

Singelmamman sa...

Småländskan: Jag lever verkligen inte som jag säger. Hur sjutton skulle det se ut!
Kram!

Knasterfaster sa...

Var befann du dig när du fick idén till det där briljanta inlägget då?

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Vet inte om det är briljant. Men just efter jag tappat ytterligare en av de bättre idéerna ur minnet, i badrummet.

Fru Gårman sa...

Jamen den där var ju välbekant. Jag får mina briljanta idéer på promenaderna. Probelmet är att de är putsveck 2 steg senare. Dessutom har jag knappt gått sen jul.

Gafflan sa...

Samma här! Sant i varenda stavelse och så typiskt att när man väl ska skriva så är det borta ;D
Kram

Singelmamman sa...

Fru Gårman: Det är just det där, att när idén kommit så tar man ett steg och vips! Borta! Idén alltså.

Gafflan: Ja vad göra? KRAM!

Petra sa...

Vad ska man säga mer än: "Jaaaa, precis så är det!!!"

Singelmamman sa...

Petra: Många är vi..!