torsdag 17 mars 2011

Går det så går det

Jo det var nästan helt isfritt på kvällens promenad. Utom på några ställen. Och då skrek jag. Och gick som en skadeskjuten, bajsnödig anka. Sus skrattade hjärtligt över att jag var sjåpigare än hon. Hm. Vi lyckades i alla fall gå utan missöden ända till vi nästan var hemma och jag började berätta vad jag ska göra nästa helg. Då höll Sus på att trilla på ändan. Och när jag skulle rädda henne höll jag också på att tratta på ändan. Men vi stod, stadigt till slut. Och jag hann hem till Antikrundan. Puh.

12 kommentarer:

Gafflan sa...

Inte för att jag på något sätt vill vara glädjedödare men vi har ingen snö kvar här hos mig för utom en o annan stor snöplogshög men...nu ska det tydligen bli snö igen. Jag kräks!! VÅREN kom nu!!!
Kram

4U2 sa...

Nej, broddar ... det är mitt råd! ;)

Fru Gårman sa...

Det är skönt att ha pålitligt folk att stötta sig på här i livet! :)

Du, jag bor närma Gävle, Uppsala och Norrtälje. Gillar Uppsala bäst och hänger där mest. :D

Singelmamman sa...

Gafflan: Kan vi strejka tror du? Mer snö då emigrerar jag. KRAM!

4U2! Japp, nästa år om det kommer det minsta lilla snö så står jag först i broddkön!

Fru Gårman: Ja stöttor behövs ibland. Ok, jag får väl se när vi ska äta tårta senare i vår.. :-)

Suzan sa...

haha, jag hae velat se er!

Singelmamman sa...

Suzan: :-) Du borde varit med! Nästa gång kanske, men då är det kanske isfritt. Puss och kram

Nica sa...

Men finns det en bättre syn? - en Sussiluss och en Singla - ute på hal is :)
Jag blir mjuk i hjärtat :)

mammaxtre sa...

Isgator har jag är hemma. En kollega som inte på särksilt långt ifrån mig, har redan fått sina gator sopade. Det är ett sant vårtecken och mycket trvlvigare att promenera på :-)

Ha det gott

Sus sa...

Men jag tycker vi gjorde det snyggt.

Jag berättade om din nästa fredag här hemma. Hjärtat log och sa: Där ser man!

Då menar han: Åh vad roligt för henne! Typ.

Singelmamman sa...

Nivå: Gullig du är! Kram

Mammaxtre: Ja sopandet är ett härligt vårtecken. Ha det bra du med.

Sus: Hehe en man med små uttryck. :-) Jag lovar rapport. Kram

Madlar sa...

Hahhaa, varför så bråttom hem till Antikrundan? Låter som om det var två antikviteter som stapplade runt på stans gator dvs antikrundan ;)

Singelmamman sa...

Mandlar: i alla fall jag.