onsdag 16 mars 2011

Jag vill också prioritera

Det är så otroligt viktigt att vi kan prioritera i våra liv. Så nu ska här prioriteras i Singelmammans liv. För att inte ta i så byxorna spricker och orken försvinner så börjar jag i liten skala. Jag satsar på kommande helg. Låt oss säga att helgen smygstartar på fredag eftermiddag så ser prioriteringen ut så här:

* Möt dottern och fixa hennes tidiga födelsedagspresent (lovar bild på eftermiddagen)
* Jag och dottern åker till frisören och blir snygga(re)
* Pussa dottern hej då, jag hem till mig och soffhängsfredag äta något gott
 Lördag morgon
* Njuta!
* Träna, intensivpass
* Hem och duscha och äta brunch
* Till stan, shoppa underkläder och helst en klänning (tar tacksamt emot tips på inköpsställen)
* Hem och njuta igen, något gott att äta, kanske vin?
Söndag
* Njuta av min sovmorgon!
* Kanske IKEA, eller Mio, eller något annat för inspiration till lägenheten
Söndag eftermiddag/kväll
* Njuta, städa

Tja jag tror absolut att jag kan lära mig att prioritera om det ser ut så här.

Uppdatering: Söndag kväll, barhäng med Livsnjutaren! Jag hänger i baren, Livsnjutaren jobbar, dock inte i baren. Dejten ingår i ämnet njuta.

15 kommentarer:

Agneta sa...

Du är ju verkligen jätteduktig på det här med prioriteringar! Kan du hålla kurs?

Knasterfaster sa...

Har du tittat på BigBrother? Mina arb.kamrater gnällde över att det pratades för tyst i det programmet. Jag har aldrig sett det. Bra prioriteringslista du har gjort. Men var det inte du som skulle sluta med listor?

Gafflan sa...

Bra prioriteringar och lagom start tycker jag.
Va..é de så!? Tänk jag hör heller inget när jag mumsar digestivkex och ser på teve. Jag smyghöjer för att överrösta knastret tills någon ropar SÄÄÄÄÄÄNK. Ojsan! =)

Singelmamman sa...

Stort o smått: Jag håller absolut gärna en kurs. Får bli på distans.

Knasterfaster: Har inte sett BB, och jo, vilket år som helst kommer jag att sluta med listor. Jag får helt enkelt prioritera bort dem.

Gafflan: Ja, en lagom start är bäst. Digestivekex är lika illa som skorpor.

Livsnjutaren sa...

Du har sms;)

nillas liv på pinnen sa...

IKEA en ledig dag är inte min kopp te men resten tar jag.

Ting sa...

Gud vilken härlig helg!

Singelmamman sa...

Livsnjutaren: Det måste jag kolla!

Nilla: Ta rakt av bara!

Ting: Yes! Mest gillar jag nog söndagmorgon, i tanken i alla fall.

DDT sa...

Jag är redan grym på att prioritera. Om man nu bara kunde tjäna pengar på att äta bacon, vila sig en stund, läsa bloggar och stirra rätt ut i luften, så skulle jag inte bara vara lycklig utan även rik som ett troll.
Jag tror att jag skulle behöva ompioritera lite, kanske.

Singelmamman sa...

Tjockisen: Om du skriver en bok om det och ger den titel med något som, lyckan bor i bacon blir du nog snart rik.

Unknown sa...

Twilfit Nybrogatan/Riddargatan har härliga provhytter och personlig service (så dom springer och hämtar modeller och storlekar).
Klänning? Lite mera info, tack, så skall jag tipsa.

Singelmamman sa...

Kristina: Tack för tipset! En "vardagsklänning" enkel men ok att ha på jobbet. Pris; superbilligt. Och så ska bröst modell riktigt stora, få plats. Omlott är kanon. Räcker det så?

Unknown sa...

Japp det räcker.
Det finns ett märke som heter Jascha som säljer trikåklänningar/tunikor med superkvalité. Viscosblandning är bäst, det andas men tappar inte form och färg som ren bomull gör. Deras klänningar är oftast omlott över bröstet men med fint fall som döljer ev. valkar strax under. Kostar runt tusenlappen. Det kanske inte är så billigt men i längden så är det det. Finns bl.a. på Wink i Sturegallerian.
Sen funderar jag på Monas kompis butik, syster yster, eller vad den heter. Hon fick säkert med sig en massa fint från Indien, vad än Mona sa i bloggen... Å med dom inköpspriserna så kan det inte vara hiskeligt dyrt.
NoaNoa på Kungsgatan brukar ha en del trevligt ibland. Å Lindex faktiskt, även om det inte är min favorit. Strunta däremot i H&M för hittar du något fint där så går halva stan omkring i exakt samma klänning.
Sen vill jag slå ett slag för Åhléns märke Wera. Fasiken vad dom har fått till det bra. Fast där har jag inte sett någon klänning i stil med vad du söker. Åhléns har ju ett märke som heter Frk (fröken?) men det är lite för H&M för mig, Wera däremot andas enkelhet, svenskt, bas och klass. Och så är det billigt. Allt är lätt att kombinera.
Lycka till!
PS. är i butiken hela lördagen så är du i krokarna kom förbi och säg hej.

Livsnjutaren sa...

Sketabra uppdatering tycker jag;)

Singelmamman sa...

Kristina: Tusen tack! Jag ska absolut försöka komma förbi en sväng. Kanske med en nyinköpt klänning. :-)

Livsnjutaren: Eller hur!