tisdag 5 april 2011

Borde jag agera nu?

Ligger i sängen med datorn. Skulle ju kunna tänka mig annat sällskap, men är ändå ganska nöjd. För helt plötsligt blir jag, så att säga, väldigt medveten om min mage, som jag i tidigare inlägg idag, se nedan, berömt för att den valt att omforma sig lite och bli just liten. Min mage, för att så sakteliga komma till poängen, börjar mullra lite smått, öka och till slut även, vi kan kalla det pysa sig lite. Med ljud, och doft stank. Och jag känner en oro, en rörelse som fortplantar sig från magen och uppåt, med en ganska stark känsla av att något vill ut. Och det fort. Nu tänker jag ligga still och vänta på att det går över. Så god natt.

3 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Tokfia! Tur du sover själv. ;)

nillas liv på pinnen sa...

Jag hoppas att du sov gott sedan, efter att du hade lättat på trycket. =D

Singelmamman sa...

Knasterfaster: :-)

Nilla: jag somnade snabbt och sov gott hela natten.