fredag 1 april 2011

Jag är ganska imponerad över mig själv

Att jag fortfarande är i mer upprätt ställning än liggande vill jag påstå är ett rent mirakel. Och att jag inte köpte en enda godisbit när jag var och handlade, mirakel två. Jag handlade bara det som stod på listan och som var till middagen. Minus cocacolan. Jag har provat vatten ikväll. En trevlig bekantskap.
Annars ikväll då, tänker du för det måste väl finnas något dolt här?  Försöker locka hit någon fikasugen till imorgon förmiddag, dottern kom hem från sista dagen på prao med två tårtkartonger fulla med jättegoda semlor. Och fyra kanelbullar. Semlorna bjuder jag dottern gärna på imorgon, men kanelbullarna behåller vi själva. De ska värmas lite lätt imorgon och njutas efter träningen och frukosten. Sen blir det någon form av shoppingdag. Tapet och golvletande. Sen ska  jag gå på teater med Fru Venus och hennes arbetskamrater. Vi ska se på en massa män. Det borde ju passa mig.

5 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Nu tror jag du aprilskämtar med oss. Neg hon? Det tror jag inte på.

Knasterfaster sa...

Vill du ha 40 fikasugna spanjorer/basker på besök? De kan dyka upp vid 11-tiden!

nillas liv på pinnen sa...

Skulle gärna poppat in på semla omdet inte vore sååå långt...

Ezter sa...

Hoppas ni får trevligt på teatern :)
Bjuda bort semlor kan väl inte vara så svårt!
Men neg hon verkligen????

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Nä, inget skämt här, 18-åringen neg faktiskt.

Knasterfaster: 40? Nä två hade varit mer lagom.

Nilla: Det är inte långt hit, det är du som är långt bort.

Ezter: Lite svårare än jag trodde att bjuda bort de där semlorna. Och ja, hon neg så gulligt.